Verbinding op camping valt weg

Status
Niet open voor verdere reacties.

luuk2512

Verenigingslid
Lid geworden
16 jan 2001
Hallo,
Bij mijn zus op de camping valt de draadloze verbinding s' avonds vaak weg.
Ze heeft internet van de KPN (Experiabox) en deze is verbonden met een engenius router.
Als het druk is op de camping en de mensen komen s' avonds bij de caravan en gaan dan met z'n allen op internet dan is het mis.
Hij geeft wel goede signaalsterkte af maar verbinding maken kunnen de mensen niet.
De stekker er een poosje uithalen en weer terug helpt voor een klein poosje.
Er is niets aan de instellingen verandert in de router en het heeft altijd goed gewerkt.
Waar kunnen we nog naar kijken?

Luuk

Is dit een persoonlijke aansluiting waar alleen je zus gebruik van kan maken of is dit een gezamenlijke aansluiting waar alle campinggasten gebruik van kunnen maken ?

Zus is eigenaar camping, de campinggasten maken gebruik van die verbinding

In dat geval ben ik er vrij zeker van dat de internet verbinding onvoldoende capaciteit heeft om alle gasten een fatsoenlijke verbinding te geven.

Bij KPN ben je al heel erg afhankelijk van de afstand tot de centrale wanneer het om capaciteit gaat.
Ik zou eigenlijk adviseren om internet via de kabelprovider aan te vragen. Dikke kans dat dan de capaciteit dan behoorlijk omhoog gaat.
Een kabelprovider kan vaak 20 of 50 MB garanderen waar KPN niet meer dan 4MB KAN leveren.

Je zou kunnen beginnen om eens op een rustig moment de snelheid te meten, dit zegt al heel veel.

Speedtest.net

Hoge ping/kom je uit tussen de 4MB/6MB/8MB, ga dan eens kijken naar wat de persoon boven mij zei! :)

Succes ermee.

Is de kampeerplek incl gratis wifi of betalen gasten voor deze service?
Nee? Dan de verbinding dichtspijkeren middels WPA...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan