Verbinding Samsung Galaxy S 2 met WiFi lukt niet...

Status
Niet open voor verdere reacties.

pevebe

Gebruiker
Lid geworden
8 dec 2007
Eerst even voor de duidelijkheid. Ik ben een leek en zou jullie willen vragen om in eventuele antwoorden/oplossingen daar wat rekening mee te houden. Bedankt.

Ik heb een Galaxy S2 (sinds aug.2011) en een router KPN Experia ARV7519.

De router is vorige week donderdag geplaatst en nu kan de Galaxy sinds gisteren (zondag) geen WiFi verbinding meer maken. (Ik schakel de telefoon 'snachts altijd helemaal uit).
Bij de vorige router (Thompson 750337) nooit problemen gehad.

De Galaxy blijft zoeken en geeft steeds de melding "verbinding verbroken". Zelfs op 20cm afstand van de router.

1. Soft-reset geprobeerd (toestel uitgeschakeld en ook batterij eruit). Hielp niet .... bleef continu zoeken en melden "verbinding verbroken".
2. Via "instellingen", "draadloos en netwerk", en "Wi-Fi-instellingen" de router op "vergeten" gezet en daarna opnieuw verbinding laten zoeken (met absoluut de juiste pincode).....geen resultaat.
3. Ook nog via "Mobiele netwerken" bij "pakketgegevens gebruik" het vinkje weggehaald. Hielp ook niet.

En nou komt het rare...
Ik deed mijn netbook aan (Acer Aspire One 522), deze maakt verbinding en hoppa....de telefoon ook!!!!!

Vanochtend precies hetzelfde. Eerst een kwartier geen verbinding kunnen krijgen, toen Acer aangezet, deze maakt verbinding en op exact hetzelfde moment de telefoon ook.

Dit kan toch niet waar zijn, dacht ik.
1. waarom kan de telefoon geen verbinding maken? en hoe is dit op te lossen?
2. waarom wel op hetzelfde moment als de Acer verbinding heeft?

Helpmij, wie kan er inhoudelijk iets over zeggen?

Het kan liggen aan het type dat je verbinding die staat ingesteld (router bedoel ik)
Ze zou even in de setting's van de router moeten gaan en het veranderen.

Het kan liggen aan het type dat je verbinding die staat ingesteld (router bedoel ik)
Ze zou even in de setting's van de router moeten gaan en het veranderen.

Bedankt voor je reactie jay448. Helaas kan ik er niks mee (zie begin van mijn topic).
Wie is "ze"? En hoe kom ik in de settings en wat moet er waar, hoe en waarin veranderd worden?

Het vreemde is dat mijn netbook wél verbinding maakt.

Hetvolgende heb ik vandaag nog gedaan:
Galaxy vlakbij de router gezet en een kwartier lang verbinding laten maken. Geen resultaat. Netbook op de eerste verdieping van het huis laten aanzetten en jawel hoor...precies op het moment dat netbook verbinding maakte, deed de telefoon dat ook. :confused:

Laatst bewerkt:
Bedoele eigelijk je maar in ieder geval. Je zij dat je pas een nieuwe router hebt gekocht. In het boekje van de router zal waarschijnlijk staan hoe je in de settings komt.

Bedoele eigelijk je maar in ieder geval. Je zij dat je pas een nieuwe router hebt gekocht. In het boekje van de router zal waarschijnlijk staan hoe je in de settings komt.

Helaas jay448, een KPN monteur heeft router geplaatst en ik heb geen boekje. Maar nogmaals, waarom zou "settings" moeten worden aangepast als netbook wél verbinding maakt?

Kijk. Niet ieder apparaat kan het zelfde netwerk type aan. Laptops kunnen meestal wel alle type netwerk vebindingen. Maar aangezien dat de monteur hem heeft aangesloten heeft en je geen boekje hebt zal je niet heel ver komen. Als je je ip adres ingevoerd in je internet browser zal je in het set-up menu komen. Ik weet niet of de monteur er een wachtWoord heeft opgezet anders, zal je er niet in kunnen komen.
Jay

Óf het is een issue dat niet aanspreekt óf niemand weet er raad mee.

Het probleem is er nog steeds. De telefoon reageert op de laptop.

Als ik alleen de telefoon aandoe, dan maakt ie verbinding met de router. Doe ik daarna de laptop aan, hebben ze allebei verbinding. So far, so good. Maar......doe ik dan de laptop uit, dan heeft de telefoon ook geen verbinding meer en kan die ook niet meer maken. Blijft zoeken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan