Verbinding Samsung Galaxy S 2 met WiFi lukt niet...

Status
Niet open voor verdere reacties.

pevebe

Gebruiker
Lid geworden
8 dec 2007
Eerst even voor de duidelijkheid. Ik ben een leek en zou jullie willen vragen om in eventuele antwoorden/oplossingen daar wat rekening mee te houden. Bedankt.

Ik heb een Galaxy S2 (sinds aug.2011) en een router KPN Experia ARV7519.

De router is vorige week donderdag geplaatst en nu kan de Galaxy sinds gisteren (zondag) geen WiFi verbinding meer maken. (Ik schakel de telefoon 'snachts altijd helemaal uit).
Bij de vorige router (Thompson 750337) nooit problemen gehad.

De Galaxy blijft zoeken en geeft steeds de melding "verbinding verbroken". Zelfs op 20cm afstand van de router.

1. Soft-reset geprobeerd (toestel uitgeschakeld en ook batterij eruit). Hielp niet .... bleef continu zoeken en melden "verbinding verbroken".
2. Via "instellingen", "draadloos en netwerk", en "Wi-Fi-instellingen" de router op "vergeten" gezet en daarna opnieuw verbinding laten zoeken (met absoluut de juiste pincode).....geen resultaat.
3. Ook nog via "Mobiele netwerken" bij "pakketgegevens gebruik" het vinkje weggehaald. Hielp ook niet.

En nou komt het rare...
Ik deed mijn netbook aan (Acer Aspire One 522), deze maakt verbinding en hoppa....de telefoon ook!!!!!

Vanochtend precies hetzelfde. Eerst een kwartier geen verbinding kunnen krijgen, toen Acer aangezet, deze maakt verbinding en op exact hetzelfde moment de telefoon ook.

Dit kan toch niet waar zijn, dacht ik.
1. waarom kan de telefoon geen verbinding maken? en hoe is dit op te lossen?
2. waarom wel op hetzelfde moment als de Acer verbinding heeft?

Helpmij, wie kan er inhoudelijk iets over zeggen?

Het kan liggen aan het type dat je verbinding die staat ingesteld (router bedoel ik)
Ze zou even in de setting's van de router moeten gaan en het veranderen.

Het kan liggen aan het type dat je verbinding die staat ingesteld (router bedoel ik)