Verbinding sitecom verbroken bij grote bestanden

Status
Niet open voor verdere reacties.

wvdhoek

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
30 dec 2007
Heb sinds kort een sitecom wireless router (54g) met een USB stick als card. Als ik bv. mail met een bijlage verstuur (via gmail) dan geeft gmail aan dat de verbinding verbroken is. Dit is dan ook daadwerkelijk het geval want ik kan ook geen andere webpagina meer openen. Ook gebeurt het als ik bv in hyves een foto wil uploaden. Ik moet dan telkens de verbinding herstellen via de optie herstellen. Meestal na 1 of 2x herstellen en dan pakt hij hem wel weer maar knalt hij er weer uit als ik iets wil versturen met wat meer kb/MB.

Hoe kan dit? Ik had hiervoor een illegale versie van XP professional en nu een legale van home. Met de illegale versie had ik geen problemen maar ik weet niet zeker of dit met elkaar samenvalt. Verder heb ik sinds kort een snelle 2.0 usb poort waar de USB netwerk card op zit. De pc is een oudje, laptop Armada uit 2001. HELLUP want ik word er gestoord van, zeker nu ik net een zoontje heb gekregen en allemaal foto's wil versturen!!

Laatst bewerkt:
Je hebt dus een nieuwe router én een ander besturingsysteem geïnstalleerd?
Controleer eens bij apparaatbeheer, bij het tabblad energiebeheer onder je usb-apparaten, of hier ook "De computer mag dit apparaat uitschakelen om energie te besparen" aangevinkt staat.

Verder zou je in de router kunnen checken of er ook een "keep alive" functie op zit.
Vink deze dan even aan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan