verbinding steeds even eruit

Status
Niet open voor verdere reacties.

blackkawa

Gebruiker
Lid geworden
2 mrt 2002
Met m'n speedtouch 510 met een router (TRUST 108MB)erachter, heb ik een netwerk met 3 pc's vast, een sateliet ontvanger en een draadloze verbinding .
Instellen was geen probleem, maar om de 10 minuten tot een half uur, krijg ik even de melding dat de verbinding van de cat- kabels is verbroken. Meestal duurt dit een seconde of 10, en gaat ook vanzelf weer herstellen.
Ik gebruik dhcp, kan het daaraan liggen?

Heb je alle al een keer nagelopen, volgens mij heb je ergens toch een slechte verbinding, waar de verbinding een slecht contact maakt.

Laatst bewerkt:
Wat voor voordelen heeft het internet via een sateliet, vroeger wast dat langzamer dan de zee kabel, om dat je 3900 km boven de aarde die sataliet hing, maar de tijdenden zijn veranderd, daar heb ik nog tien jaar geleden examen in gedaan.

Laatst bewerkt:
Waarom zet je een router achter je Speedtouch ? Dit is namelijk ook al een router.
Als je de Trust nou eens weghaalt of instelt als switch heb je dan nog hetzelfde probleem ?

De kabels zitten goed. De sateliet is enkel een ontvanger, die via het net "update" gegevens haalt. Upsydaisy, ik heb deze statement al een paar keer van jouw gezien, en had me al afgevraagd hoe je dat bedoelde. Ik zal m'n switch een achter de speedtouch hangen, en kijken wat er gebeurt. Maar kan ik dan m'n router weer aan deze switch hangen voor het draadloze deel ?
-Hoe kun je de router als swich instellen?

Geplaatst door blackkawa
De kabels zitten goed. De sateliet is enkel een ontvanger, die via het net "update" gegevens haalt. Upsydaisy, ik heb deze statement al een paar keer van jouw gezien, en had me al afgevraagd hoe je dat bedoelde. Ik zal m'n switch een achter de speedtouch hangen, en kijken wat er gebeurt. Maar kan ik dan m'n router weer aan deze switch hangen voor het draadloze deel ?
-Hoe kun je de router als swich instellen?

Veel,niet alle problemen,kunnen onstaan als je twee routers achter elkaar zet.In de eerste plaats is het niet nodig want het voegt niks toe,in de tweede plaats bemoeilijk je eventuele zaken als poorten openen,internetverkeer etc.Als je dan ook nog ergens een firwall actief hebt,dan ben je al haast verplicht om op 3 locaties allerhand handelingen uit te voeren dus het risico dat er egens iets niet goed gaat is behoorlijk groot aan het worden.

Wat voor jou een optie zou kunnen zijn,en dat is vaak het nadeel bij dit soort dingen dat je ze moet uitproberen anders weet je niet of het werkt,is eerst even te kijken of je verbidning goed werkt als je er direct een computer op aan sluit.Vervolgens kun je dan een switch achter je Speedtouch hangen en daaraan een Acces Point.Je zou even de handleiding van de Trust na moeten lezen of die als switch is in te stellen.
Anders koop je zo'n dingetje op de bekende tweede-hands marktplaatsen (paar euro's)
Als dat werkt kun je een AP eraan hangen en dan zou je een stabielere verbinding moeten hebben.

Upsidaisy,
Het werkt inderdaad stabieler met een switch, maar het is een 5 poorts, en ik heb 6 kabeltjes, incl de TRUST. Ik heb de trust even geprobeerd, maar die ging direct ipadressen uitdelen, zodat ik na het afkoppelen eerst deze weer moest aanpassen. 'k ben in ieder geval wel weer een stap verder. bedankt zover, en als er iemand een oplossing heeft om de Trust er achter te hangen, ben ik dankbaar.
Heb nopg wel steeds een lage id bij de ezel...........

Staat er niks in de handleiding van de trust ?

En ach wat kost een switch nou helemaal op de bekende marktplaatsen ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan