Verbinding tussen PC en laptop

• Onderwerp starter Onderwerp starter FTMC
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

FTMC

Gebruiker
Lid geworden
14 jan 2006
Yuw

Kheb een klein probleem me het verbinden van mijn pc of een andere laptop met mijn laptop, als ze naar mij willen 'komen' via internet explorer en de IP intyp: \\***.***.***.***, dan krijg ik een venster met wachtwoord invoeren... Ik heb dit zowel op mijn laptop als mij desktop, maar alsk verbind met de laptop van ne mat kan ik wel naar hem gaan zonder een paswoord in te typen, mijne maat kan echter ni naar mij komen... Vrij lastig om te share e.d.

Help???

Dit komt omdat de gebruikersnaam waarmee op de ene computer is ingelogt niet bekent is op de andere computer. Als je geen inlogscherm meer wilt hebben dan moet je op beide computers de gebruikersnamen en wachtwoorden hetzelfde hebben.

Ja, dat kan kloppen, maar ik kan geen gebruiker kiezen... ik kan alleen als gast inloggen en ik kan da ni veranderen... Ik kan dus geen gebruikers gelijkstellen, als de gast-account is ingeschakeld dan werkt het ook niet...

Grtz

Je moet zorgen dat bij alle 2 de computers de naam & het password van een useraccount hetzelde zijn. Stel PC1 heet SJORS en PC2 heet SJORS2. Je Maakt bij alle 2 een useraccount aan genaamd Maxima en geeft ze alle bij het wachtwoord sLoEri. Zorg dat beide PC's ook ingelogd zijn als Maxima. Bij permissions klik je dan op "Add"... Tik in: Maxima....Klik: Checknames. Bij PC 1 krijg je dan:

SJORS\Maxima en bij PC2 krijg je dan: SJORS2\Maxima

Klik: Ok en je ziet nu "Everyone" & "Maxima(SJORS\Maxima)" (bij PC2 dus "Maxima(SJORS2\Maxima)". Als je "Everyone" verwijderd, hebben alleen nog de PC's die ingelogd zijn als Maxima, met het password sLoEri toegang tot de betreffende gedeelde map.

Grtz..:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan