Verbinding valt af en toe weg.

Status
Niet open voor verdere reacties.

marvin441

Gebruiker
Lid geworden
21 okt 2007
Als ik af en toe gewoon aan het internetten ben.

Moet ik mijn router er 10 seconden uithalen. Want dan werkt het internet niet en dan heb ik alleen lokale verbinding

Daarna er weer in.

Ik vind dit erg irritant.

Hoe te verhelpen?

Specificaties:

Kabel aansluiting Ziggo (voormalig @home)
Computers die zijn aangesloten: Win XP & Win Vista Home Premium & Win Vista Buissness
Firewall: Microsoft Windows Firewall 6.0.6000.16386
Router: Sitecom WL-160 Firmware 1.45

Er wordt het volgende op de website van Sitecom gemeld over firmware 1.45.
Q
De WL-160/WL-534 lijkt correct te werken, maar heeft geen verbinding met internet
A
Als uw router gebruik maakt van firmware 1.45 en wel een IP adres krijgt maar geen internet pagina's kan weergeven is er waarschijnlijk iets mis met de interne software van de router. Dit kan opgelost worden door de firmware van de router opnieuw te programmeren. De laatste firmware van de router kan hier gedownload worden. U kunt deze handleiding gebruiken om de firmware te upgraden.
Er wordt dan ook voorgesteld om nieuwere firmware te installeren (versie 1.67 in dit geval).
link
Klik op Stuurprogramma's om de firmware update-utility + firmware zelf te downloaden.

Vervelend is alleen dat je die blijkbaar niet mag installeren vanaf een Vista machine (gebruik zowel de firmware als de firmware update-utility die er genoemd wordt), dus gebruik je XP machine daarvoor. Natuurlijk bedraad aansluiten, alle andere verbonden computers afzetten / loshalen van het (draadloze) netwerk.

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
jammer de XP PC Is niet van mij en ik mag er ook niet aan komen.

Ik heb de BETA wel.

Bedraad aansluiten zal ook niet zo makkelijk gaan.

Tsja, die problemen kunnen we hier niet voor je oplossen.

Firmware moet je altijd bedraad upgraden, dus daar zul je (wellicht in overleg) een oplossing voor moeten zoeken.

Voor XP 'probleem': Misschien kun je van iemand een XP laptop lenen met bedrade netwerkaansluiting.

Overigens zou het handig zijn dat je vooraf even de in te stellen netwerksleutel etc. in een bestandje zet op memory-stick o.i.d., zodat je bij herinrichten van de router alle informatie bij elkaar hebt en de netwerksleutel met kopiëren+plakken gemakkelijk kunt toevoegen dan.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan