Verbinding valt om de paar minuten weg

Status
Niet open voor verdere reacties.

jessicaatje

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
10 mrt 2009
Hallo allemaal,

Ik heb een Acer laptop 9101 met Windows XP 2002 home en een Belkin F5D8233 router.
Tijdens internetten valt om de paar minuten de draadloze verbinding weg (valt ook terug naar 24 mbps). Wanneer ik op Herstellen klik, krijg ik weer verbinding. Het lijkt er dus op alsof er een soort "timer" ergens zit, die mij verbied langere tijd achtereen verbinding te hebben.
Nu moet ik er bij zeggen dat ik ook met mijn USB-poorten problemen heb. Als ik bestanden wegschrijf naar stick dan raken sommige beschadigd. Ook een IPod wilde niet werken.
Iemand een idee of dit een hardwareprobleem is of misschien wat betreft de verbinding toch een softwarematige?

Je schrijft dat ook je netwerkverbinding kwa snelheid achteruit gaat. Misschien kan je een ander kanaal kiezen op je router? Ik heb het vermoeden, dat een ander ook gebruik maakt van deze kanaal, waardoor deze periodiek gestort is. Probeer eens de kanalen 1, 6 or 11.

heb ik al geprobeerd, helpt niets, een ander kanaal. Ik zit wel dichtbij andere draadloze verbindingen, meestal 4 of 5, maar is dat niet bij iedereen tegenwoordig?
Wel vriendelijk dank voor het meedenken

zelfde

Hallo,

ik heb precies hetzelfde probleem. Ook een acer, en een belkin router. Bij mij geld ook dat ik steeds moet herstellen. Ik heb al geprobeerd op een ander kanaal, en nu ben ik de enige voor zover ik kan zien, maar dat helpt niet. Ook zit ik in de buurt van mij router zonder tussenmuren, maar dat helpt ook niet. Kan iemand me mischien verder helpen?
Of Jessica, hoe heb je het opgelost?

Hartelijk dank,
Bart

Laatst bewerkt:
ik heb precies het zelfde, ik heb een HP pc met een sitecom router, een behoorlijk sterk router denk ik WL-153 en de PC is nog al nieuw jaar 2008 (hp artist edition)

van alles gedaan ook dat channel wijzigen, firmware geupdate ik weet het ook niet meer :(

Oplossing

Hoi allenaal,
Nou, ik ben er (een beetje) uit. Misschien hebben jullie hier ook wat aan.
Ik heb me een Belkin Wireless G Notebook Card aangeschaft voor - ik meen - € 25,00. En verhip: de verbinding is met 90% verbeterd! Als ik langere tijd inactief ben, valt de verbinding nog steeds wel weg, maar bij continu bezig zijn, gaat het gelukkig goed.
Waarschijnlijk was dus toch de ingebouwde wifikaart te zwak of zo.
Ik heb e rniet zo veel verstand van allemaal, maar ben al lang blij met deze oplossing.
Want een verbinding die niet werk ......:evil: je wordt er gek van.
Hopelijk hebben jullie hier wat aan.
groet,

hi

Ik ben gister ook veel gaan zoeken op fora, ik heb een heel andere systeem dan jullie, maar ik heb me drivers van de intel wireless gedoe verander, en een of ander TURBO mode uit me ruiter uitgehaald, en vandaag de dag is er niets aan de hand.

dus tis maar afwachten, het is me wel opgevallen dat het s`avonds vakker gebeurd, dus waarschijlijk heft te maken met interferentie

gr

camilo

nou ben ik niet zo thuis in die dingen, maar kun je beschrijven hoe je dat gedaan hebt? Misschien zou het voor mij ook een oplossing zijn.

Alvast bedankt

Hoe

alle eerst je gate vinden

HOE ?

uitvoeren>>cmd>> jij krijgt een dos Windows daar moet je typen ipconfig /all let op de spatie.

dan krijgt je zo iets jij moet de gateway vinden

:\>ipconfig /all
Windows 2000 IP Configuration
Host Name . . . . . . . . . . . . : wikipedia
Primary DNS Suffix . . . . . . . :
Node Type . . . . . . . . . . . . : Hybrid
IP Routing Enabled. . . . . . . . : No
WINS Proxy Enabled. . . . . . . . : No
DNS Suffix Search List. . . . . . : wikipedia.org
Ethernet adapter Local Area Connection 2:
Connection-specific DNS Suffix . : wikipedia.org
Description . . . . . . . . . . . : Intel(R) PRO/100 VE Netwon #3
Physical Address. . . . . . . . . : 00-D0-B7-A6-F1-11
DHCP Enabled. . . . . . . . . . . : Yes
Autoconfiguration Enabled . . . . : Yes
IP Address. . . . . . . . . . . . : 192.168.0.100
Subnet Mask . . . . . . . . . . . : 255.255.0.0
Default Gateway . . . . . . . . . : 192.168.0.3
DHCP Server . . . . . . . . . . . : 192.168.0.1
DNS Servers . . . . . . . . . . . : 192.168.0.1
Primary WINS Server . . . . . . . : 192.168.0.75
what is lease. . . . . . . . . . : 27 May 2004 09:04:06
Lease Expires . . . . . . . . . . : 30 May 2004 09:04:06
C:\>ipconfig /release
IP address successfully released for adapter "Local Area Connection 2"
C:\>ipconfig /renew
Ethernet adapter Local Area Connection 2:
Connection-specific DNS Suffix . : wikipedia.org
IP Address. . . . . . . . . . . . : 192.168.0.100
Subnet Mask . . . . . . . . . . . : 255.255.0.0
Default Gateway . . . . . . . . . : 192.168.0.1

als je dat eenmaal heb gevonden typ je dit getal op internet Explorer dan
wordt er om een wachtwoord gevraagd meestal is dat gebruiker : admin
wachtwoord: admin

is dat niet zo dan wordt je netwerk waarschijnlijk door iemand anders beheerd, dan heeft het weinig zin om verder te gaan jij kan beter diegene vragen.

nou als je eenmaal in je router komt moet je je wireless settings vinden, en dan de turbo mode uitzetten als je router die heeft.

de andere is de update van je intel wireless card, heb je zon stik dat je weg kan halen vaak zon sitecom netwerk card of een USB adapter dan moet je de update daarvan zoeken.

hoe weet je wat voor wireless card je heb ?

configuratie scherm>>apparaten>>netwerk adapters.

en dan moet ergens intel wireless of iets anders Zo is zo is er altijd een LAN adapter bij mij is dat een Marvell Yukon en als je bluetooth heb dan staan er 2 bluetooth devices blabla........

Googlen naar updates daarvan. als je die vindt installeert ze ( het kan soms van alles en nog wat fout gaan met die updates dus het is uw eigen risico). als je die installeert die opnieuw opstarten en hopen dat het goed gaat met je internet weer.

ik hoop dat het te begrijpen is anders, jullie kunnen altijd weer vragen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan