verbinding valt soms weg

Status
Niet open voor verdere reacties.

rene1980

Gebruiker
Lid geworden
27 jan 2004
Ik heb zoiets als dit al weleens eerder gevraagd, maar ik kom er maar niet uit.
Het gaat om het volgende probleem wat maar blijft komen.

Als ik achter internet zit dan kan het zijn dat de verbinding opeens wegvalt. Het rare is dat ik wel ( stel ik zit bv op msn) door kan gaan met hetgene waarmee ik bezig ben dus bv msn of online spel, maar zodra ik een nieuwe verbinding hiernaast wil starten door middel van startpagina te openen dan geeft ie aan dat die die niet kan vinden en er dus geen verbinding is.

Nu heb ik met demon gebeld ( heb dsl express van demon) en die konden er niet veel aan doen omdat er wel gewoon verbinding is. Ik heb hier namenlijk 2 computer staat en de ene heeft nooit ergens last van maar deze wel.

de ethernetkaart is:
realtek RTL8139/810x Family Fast Ethernet NIC
en ik heb xp.
en ik heb me god geen idee wat ik meer kan doen. Ik heb al gekeken samen met de medewerker van demon of er niet overdreven veel verzonden pakketten verstuurd werd maar dat was niet het geval dus daar waren geen problemen bij.
ik kijk zeer regelmatig of er spyware op mijn computer zit maar dit is niet het geval, natuurlijk weleens iets maar nooit veel.

Ik heb de standbij uitgezet en tevens heb ik de firewall uitgezet om hier conflicten uit te sluiten.

Wie o wie heeft er een idee, kan ik de ethernetkaart er ff uit en in zetten, of kan ik heel toevallig een nieuwe driver downloaden?? en zo ja wie heeft er een link voor me waar ik dit kan vinden, want ik zie het niet staan :o

Ik heb ooit zo'n soortgelijk probleem gehad en dat kwam doordat er een 220 stroomdraad langs m'n netwerk kabel lag, dit gaf zoveel straling op de netwerk kabel dat ik ook de verbinding regelmatig verloor.
Aangezien je het wel op de ene PC hebt en niet op de ander zal het vast iets met de bekaling te maken hebben, of misschien is er een stekkertje gaar.

Gebruik je windows xp?
Dan kun je hier de laatste nieuwe drivers downloaden.

Is het een lan on board of echt een pci netwerkkaart?
Veel netwerkkaarten worden als realtek herkend, dit hoeft echter niet het geval te zijn!

Mocht het een "losse" kaart zijn, check voor de zekerheid of het hier om een originele realtek kaart gaat, of misschien toch een ander merk.
Veel merken gebruiken de chipset van realtek, maar kunnen zelf vaak een aangepaste versie uitgeven wat betreft de stuurprogramma's.

Succes! :thumb:

reactie

ik gebruik xp. en de ethernet kaart die ik heb zat al standaard in de computer ( packerd bell i-extreme) van ongeveer een jaartje oud.

De computer is wel diverse malen op een andere plek gezet waardoor de snoeren dus elke keer anders lagen, dus dit lijkt me niet het probleem toch, of zit dit binnenin de behuizing?

In hoeverre is het te doen dat ik de ethernetkaart eruit en er weer in doe?

En je had het over lan on board of een pci netwerkkaart, ik heb echt geen idee, hoe kan ik dat zien en wat is het verschil?

Ik weet dat de kaart er standaard in zit thats it, dus het zal wel een origine realtek zijn. ( die ik heb genoemd n het 1ste bericht)

Ik heb alle i-extreme pc's van packard bell bekeken, en inderdaad wat ik al vermoedde, geen van de bestaande i-extreme pc's bevat een realtek netwerkkaart.

Ik geloof dat we het probleem nu weten.

Ga naar de site van packard bell en kies in het menu support voor downloads.

Kies nu je juiste model van i-extreme.
Onder het kopje netwerk vind je de juiste driver voor je netwerkkaart.
FF installeren en gepiept, lijkt me!

Laat 't ff weten of dit lukt.

thnx

thnx dat ga ik ff proberen, onwijs goed bedacht, en het stomme is dat ik dus heb gekenen naar die drivers, en dat ik ook op pb site heb gekeken bij de computer die ik hier heb en dat ik dus niet die realteck zag staan, maargoed weet ik veel hahaha, maar ik ga ff kijken thnx ik laat het weten als het is gelukt

Laatst bewerkt:
probleempje

1 probleem ik heb de pb iextreme duo alleen zie ik nergens het kopje netwerk staan :(
Alleen vraag ik mij wel af hoe het kan zijn dat de naam dan ook anders is onder apparaatbeheer?

Ik zal even in het kort zeggen wat er voor info staat:

leverancier: realtek
datum: 1-11-2002 ( heel raar want zo oud is computer bij lange na niet)
stuurprogramma versie: 5.505.1004.2002
digitaal ondertekend door: microsoft windows hardware compatibility publisher.

en onder stuurprogrammabestanden staat:

C:\windows\system32\drivers\r8139n51.sys

kan het zijn dat door het stuurprogramma dat de ethernet kaart een andere naam heeft gekregen onder apparaatbeheer of niet? dit zou ik wel even willen weten voordat ik een andere driver erop zet, ik weet niet wat het effect namenlijk kan zijn.

wel moet ik tot mijn verbazing zeggen dat onder apparaatbeheer er een vinkje stond bij "de computer mag dit apparaat uitschakelen om energie te besparen, dit vind ik erg vreemd aangezien ik dit volgens mij toch echt ooit had uitgezet.

kan het zijn dat dit ook de oorzaak is, zo ja sorry voor de moeite die jullie hebben gedaan :o

reactie

Ik heb dit gedaan. Nu is het zeker afwachten of ik er geen last mee van heb of moet ik nog meer doen? want er staan erg veel drivers tussen, zijn er nog andere die ik moet installeren, of zijn er zoiezo drivers om me computer beter te maken?

Ik heb nu trouwens wel op het bureau blad een icoontje van deze driver staan, kan ik deze weghalen? ik neem aan dat dit alleen de setup is? of moet dit blijven staan?

Nu even afwachten of je probleem weg is.
Als je het setup bestandje gedraaid hebt op je pc kan je het weggooien .

reactie

Nou het is weer gebeurt, mijn verbinging was weer weg, het ging toch aardig lekker tot aan net, maar helaas pindakaas niet opgelost :(

Gebruik de laatste driver eens van realtek zelf.

Deze kun je hier downloaden.

Kijk eens je logboeken na van je systeem op het moment dat het gebeurt. (in configuratiescherm - systeembeheer - logboeken)
Ik vermoed dat er iets is met de service Remote Procedure Call.

reactie

Ok ik heb deze gedownload alleen wat moet ik er dan precies mee doen? ik krijg dan een mapje met wat dingetjes maar zie nergens iets wat ik kan installeren voor de rest.

Ik heb zelf echt niet veel verstand van computers en al helemaal niet van besturingssystemen e.d.

Want waar kan ik dit logboek bekijken, misschien dat ik dan een copy kan maken

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan