Verbinding valt steeds uit na 60 minuten!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Skiezo

Gebruiker
Lid geworden
17 jun 2007
Hallo, ik heb een Sweex RO001 router. Hiervoor had ik een Sitecom DC-202v6 router. Ik heb met beide routers hetzelfde probleem. Momenteel staat de Sweex aangesloten. Als ik online ga gamen op mijn PS3 krijg ik na de 60 minuten een foutmelding. De verbinding word dan vervolgens verbroken terwijl ik online in de game zit! Dit is heel irritant en ik word er gek van. Vervolgens kan ik mijn account weer zonder problemen aanmelden, ik kan weer gewoon online voor 60 minuten en dan word mijn verbinding weer automatisch verbroken. Ik denk dat dit heeft te maken met de Lease-Time. Ik heb een dynamisch IPAdres. Ik heb ook al vernomen dat een statisch IP handiger is, als ik dit probeer in te stellen heb ik geen internet meer. Als ik een statisch IP kies staan er een paar dingen zoals Subnetmask, WAN IPadres, Gateway etc. Moet ik er een van invullen? Of ligt het aan wat anders? Als ik in mijn router ga dan zie ik de WAN status en de Remaining Lease time. Ik kan ook op Renew klikken. Als ik dat doe dan word de Remaining lease time 23:59:59. Dit betekent dus dat ik om de 24 uur een nieuw IP krijg? Maar bij mij word de verbinding toch verbroken om de 60 minuten. Wie kan mij helpen? ;)

Als ik op mijn PS3 de verbinding test, staat er dat ik NAT-type 2 heb.
Ik heb een kabelaansluiting.
Ik heb gewoon de Windows Firewall aanstaan
Ik heb een SweexRO001 router, ik heb ook een Sitecom DC-202v6 router. Als je denkt dat je me beter kan helpen met de Sitecom sluit ik die wel aan ;)

Laatst bewerkt:
kan ook het modem zijn wat uitvalt.

Ik zal even kijken of ik de modem kabel in me PS3 kan stoppen ;) maar het komt gewoon door de router.

beide routers zelfde probleem ?
kans daarop is erg klein.

Modem is goed, ik had vroeger deze problemen nooit. Ik speelde eerst ook op me Xbox online en toen hadden we maar 1 PC. Dus ik haalde de kabel uit de PC en rechtstreeks naar me Xbox en ik had gewoon volledige verbinding. Sinds ik 2 PC's heb en ik met die router werk word ik ook afgemeld als ik online speel op de PC. DUS niet meer over de modem, want die is goed, maar ik moet de instellingen van me router veranderen ;)

Hoe kan ik mijn firmware updaten? Waar kan dat? Kan je me de links geven?

Ik heb de Firmware upgrade voor de Sitecom DC-202v5 gevonden. Vervolgens heb ik een statisch IP Adres ingesteld. En een poort opengegooit en nu maar hopen dat ik geen disconnectings meer heb. Ik zie geen 'remaining lease time meer staan' dat is goed.

En ja hoor, het werkt!

Nog bedankt pete, ik waardeer dit zeer.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan