Verbinding valt steeds weg

Status
Niet open voor verdere reacties.

geertd

Gebruiker
Lid geworden
16 nov 2008
Hallo allemaal,

ik heb gisteren mijn G-router van Linksys omgewisseld voor een N-router van hetzelfde merk. Dit was een hoop gedoe met IP-adressen en de modem. Maar het is na ieder apparaat 5 keer te resetten gelukt. De N-router heeft dus internetverbinding en bekabeld kun je ook gewoon op internet.

Nu heb ik dus ook het G-PCI (Linksys) kaartje in m'n pc vervangen voor een N-PCI (Eminent) kaartje. Ik heb de router bijna naast mijn computer gezet maar regelmatig valt de draadloze internetverbinding weg. Netwerk verbinding is er dan nog wel. Bekabeld is er dan nog wel internet.
Nadat ik de verbinding verbreek en hem opnieuw maak doet 'ie het nog niet. Ik moet gewoon 5 minuten wachten tot de verbinding terug is.
Bij downloaden kan dit zeer irritant zijn.
Waar kan dit aan liggen?
Hoe kan ik dit oplossen?

Alvast bedankt,

Geert

Ik had eerder deze week eenzelfde probleem. Probeer eens even alle drivers van zowel de oude als de nieuwe hardware te verwijderen. Grote kans dat dat elkaar een beetje in de weg zit. PC herstarten en installeer dan de drivers van de nieuwe hardware opnieuw.

Omdat ik een nieuw moederbord heb gekocht heb ik alles opnieuw geïnstalleerd.
De oude driver stond (en staat) er dus niet meer op.
Alleen de nieuwe driver staat er op dit moment op.

Trouwens, een vriend van mij wilde via de FTP-server een bestand kopiëren. Dit lukte niet omdat de verbinding steeds wegviel en de bestanden dan weer weg waren. Volgens mij ligt dat probleem aan mijn kant.

Hoi !

Maak je verbinding via Windows of de Eminent-software ?

Als je de Eminent software gebruikt kun je Wireless Zero configuratie beter uitschakelen.

Gebruik je Windows dan de Eminent-software verwijderen (behalve de driver uiteraard).

Greetz,

Harry.

Toen ik Windows 7 installeerde had 'ie al een driver voor de kaart. Omdat de verbinding steeds wegviel heb ik ook maar de software van Eminent geïnstalleerd. Ik zal de laatste verwijderen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan