Verbinding Valt Steeds Weg

Status
Niet open voor verdere reacties.

Voldie

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
23 aug 2010
Hoi allemaal, ik zit al lange tijd met mn router te stoeien, maar de verbinding is nog niks beter geworden.

Ik gebruik een E-Tech router, model RTBR04 REv2 en gebruik windows XP, en ik heb al verschillende posts gelezen van mensen die hetzelfde probleem hebben, maar ik wordt er niet veel wijzer van. ik ben nou niet zon computermens. Het probleem is dus dat ong. elke 30 minuten mijn verbinding weg valt en na een tijdje (10-20 sec) weer herstart, maar dan zit ik wel weer op de homepagina of als ik een spelletje speel op het inlogscherm. Vooral dat is irritant, want ik kan er gewoon niet meer normaal mee spelen dus. Op de achterkant staan nog wat vage lettertjes en cijfertjes, er staat bijv. onder de streepjescode RTBR04051601330, geen idee wat dat betekent:confused:. Verder heb ik wel gelezen dat ik een firmware moet updaten ofzo, ik weet dat ook niet zeker. Dan moest ik naar een zekere 192.168.1.1 gaan, maar dat hielp ook niks want dan zegt ie dat hij hem niet kan vinden. Kan iemand me snel helpen hiermee?

Alvast bedankt:o

Laatst bewerkt:
Kijk eerst eens of de telefoon op dezelfde lijn ruist, kan zijn dat de splitter defect is (splitter zit toch wel vòòr alle telefoons, fout die erg vaak voorkomt). Ligt het daar niet aan, kijk dan of de aansluitfactor op de lijn niet te hoog is (staat onderop iedere telefoon, tel ze bij elkaar op), als dat meer dan 5 is kun je eens proberen de telefoon met de hoogste aansluitfactor op dezelfde lijn af te koppelen.
Mocht dat niet helpen, kijk dan of er interferentie op de kabeltjes is, d.w.z. staat er een draadloze telefoon dicht op, zitten de kabeltjes in de war, staat er iets wat draadloos is dicht in de buurt etc. Firmware updates... zou ik voorlopig niet doen. Firmware updates kunnen meestal storingen die jij nu ervaart, als het modem verder goed ingesteld is, niet verhelpen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan