verbinding valt uit

Status
Niet open voor verdere reacties.

opzoek25

Gebruiker
Lid geworden
9 jul 2008
Ik heb de jongste tijd meer en meer last met de (wireless) verbinding tussen PC en router. Dan geraak ik niet op Internet en kan ik geen mail sturen of ontvangen. Als ik de router-modem uitschakel en na 10" weer inschakel en vervolgens de functie "verbinding herstellen" gebruik kom het weer goed (na enige tijd wachten). Het gebeurt vaak nadat de PC heeft uit gestaan, maar sinds enige tijd valt de verbinding ook uit tijdens het gebruik. Ik moet dan telkens de router uit- en aan zetten en "herstellen" gebruiken. Het systeem heeft nochtans lange tijd goed gewerkt. Wat kan er dan mis gaan?

Sorry voor de late reactie, was in buitenland. Vraag is of de aangeprezen oplossing wel helpt. Het gaat namelijk om een pc én een laptop die allebei dezelfde problemen vertonen: nu en dan uitvallen van internet, terwijl de lokale verbinding met de router oké blijft. Zou het dan wel om de netwerkkaart gaan? De laptop is relatief nieuw. Ze verliezen allebei op hetzelfde moment hun internetverbinding. Of zal ik toch maar beide computers resetten?

Ik wil nog even specificeren: samengevat gaat het om het feit dat de verbinding met de router/modem wel blijft, maar dat Internet nu en dan uitvalt. Soms valt ook Outlook Express uit, soms blijft de mail werken. Ik weet niet wat de oorzaak is van het verbreken van Internet en nog minder hoe ik het euvel moet verhelpen. Het enige wat werkt is het uitschakelen van de router gedurende 10". Na enige tijd herstelt zich de verbinding en is er ook Internet en mail. Als ik op Internet ben blijft de verbinding met die site! Hopelijk kan iemand mij helpen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan