Verbinding valt weg bij Linksys WRT54GC

Status
Niet open voor verdere reacties.

causje

Gebruiker
Lid geworden
23 aug 2005
Hallo,

wij hebben al een tijdje een linksys WRT54GC die altijd uitstekend heeft gewerkt maar sinds kort valt mijn draadloze verbinding om de paar minuten uit. De andere draadloze verbindingen en de computers die met kabel zijn verbonden gaan wel nog goed, enkel op mijn Acer Laptop heb ik problemen.
Wat kan hiervan de oorzaak zijn ?

De acer heeft denk ik een eigen draadloze netwerk adapter.
Het helpt om een linksys pcmcia netwerk adapter te kopen voor je acer.
Die interne werken over het algemeen niet geweldig.

Aan de router zal het niet liggegn als andere pc's wel goede verbinding hebben.
Heeft de laptop eerde wel een goed verbinding gehad?

Soms helpt het om energiebeheer bij de adapter uit te zetten.
(bij apparaatbeheer, rechtsklikken op de adapter > eigenschappen > energiebeheer, vinkje weghalen bij mag uitschakelen)

mvg leo

Heb je al een ander kanaal geprobeerd?
Ik heb wel eens meegemaakt dat Acer laptops problemen hebben met de hogere kanalen ( 12/13 ).
Ik zou het eens met een vast kanaal proberen ( in te stellen op je router ) en niet AUTO. Dus bijvoorbeeld 6 of 10.

Mijn laptop heeft altijd een goede verbinding gehad, tot een tweetal weken geleden.

Ik heb net geprobeerd om dat energiebeheer uit te schakelen, maar dat probleem blijft zich voordoen.

Edit: het kanaal stond op 6 en heb het nu veranderd in 10. Tot nu toe blijf ik verbinding hebben, we zijn natuurlijk nog maar een paar minuten ver, maar het ziet er in ieder geval goed uit!
Hopelijk is het hiermee opgelost.

Heel erg bedankt alvast!

Laatst bewerkt:
mhh toch te vroeg gejuicht :(

Het duurt nu langer voor mijn verbinding weg valt, mr ze blijft helaas wel wegvallen...
Ik heb het kanaal al eens op 12 gezet, maar dat geeft hetzelfde als 10.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan