Verbinding valt weg en daarna niet meer te herstellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

piggel

Gebruiker
Lid geworden
9 mrt 2001
Hoi,

Even kort de situatie: Speedtouch 585i wireless adsl-router, een pc met USB adapter van Linksys (WUSB54GC) en een laptop.

Alles heeft enkele weken goed gewerkt, zonder enig probleem. Ik heb niets veranderd in instellingen of plek van router/pc, maar sinds een paar dagen heb ik het volgende probleem. De verbinding die de pc heeft, valt weg. Waar in eerste instantie nog een signaal van 96% zit, kan een paar seconden later geen enkel netwerk meer gevonden worden. Ik kan blijven refreshen, maar hij ziet niks. Zowel de linksys monitor als de windows wireless configuration tool vinden geen draadloze netwerken. Het enige wat helpt, is een volledige herinstallatie van de usb-adapter. Deze werkt dan 10 minuten als een tierelier, en valt vervolgens uit, waarna er geen netwerk meer gezien wordt, en dus ook niet het eigen netwerk.

Ik heb dus al een herinstallatie gedaan, nieuwe drivers geinstalleerd, alles zonder succes. Ook kan ik vanaf de pc de router niet pingen.
Met de laptop heb ik geen enkel probleem, dus de router werkt.

Ben een beetje hopeloos, hopelijk vind ik hier antwoord.

Dit is wel vreemd, ja. Volgens mij heb ik dit probleem ook een keer gehad, maar dat is alweer een tijd geleden. Als het rebooten (herstarten, resetten) van de router niet wil werken, is het misschien verstandig om je router opnieuw in te stellen door nogmaals de handleiding door te zoeken. Ik heb geen ervaring met jouw router, dus daarmee kan ik je helaas niet helpen. Ik vermoed dat jij ook de router in hebt moeten stellen door bijvoorbeeld http://123.456.789.123 in de browser in te typen, waarbij je op de algemene site komt van de router. Daarbij moet je een standaard wachtwoord intypen (meestal 'admin'), maar over de rest kun je natuurlijk gewoon de handleiding volgen van de router. Of was het deze herinstallatie die je al een aantal keren hebt uitgevoerd?
Als het niet lukt, moet je maar gewoon contact opnemen met de computerwinkel waarbij je je laptop/computer hebt gekocht. Wanneer je namelijk gewoon naar je internet-provider belt, helpen ze je niet wanneer de bedraadde verbinding 't gewoon doet.

Ik bedoelde een herinstallatie van de usb-adapter, maar ook de router heb ik al eens gereset, ook zonder succes.

Overigens lijkt het alsof elke aanpassing die ik doe in de instellingen van de usb-adapter (bv. ook kanaal e.d.), het probleem tijdelijk (voor een paar minuten dus) oplost. Maar daarna is het gewoon weer raak.

heb je al eens een andere usb adapter geprobeerd en heb je daar het zelfde probleem?
zo ja dan kan het een stroom kwestie zijn, het wil wel eens gebeuren dat windows een usb apparaat uitschakeld als er teveel stroom word gebruikt.

Nog niet geprobeerd (heb er zo ook geen bij de hand), maar ik heb deze al wel op 3 verschillende usb-poorten geprobeerd, zonder succes.

[QUOTE

Overigens lijkt het alsof elke aanpassing die ik doe in de instellingen van de usb-adapter (bv. ook kanaal e.d.), het probleem tijdelijk (voor een paar minuten dus) oplost. Maar daarna is het gewoon weer raak.[/QUOTE]

ook in de router een vast kanaal ingesteld? tussen 1 en 11

Yep, ik heb inmiddels alle usb-poorten geprobeerd, en ook de adapter op een laptop gebruikt: zelfde probleem.

tmol: Ik heb inderdaad kanaal 1 vast ingesteld.

De Linksys-helpdesk concludeerde dat het dan inderdaad een kapotte adapter betrof, en heeft aangeboden om het ding om te ruilen. We zullen zien of een nieuwe beter werkt. Voorlopig sluit ik deze even.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan