Verbinding valt weg met torrents

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pajaras

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
6 mrt 2007
Sinds we internet hebben via ADSL i.p.v. de modem (Al zo'n 3 jaar geleden) heb ik nog nooit de kans gekregen om fatsoenlijk een torrent te downloaden.:evil: Telkens als ik aan een torrent begin dan valt mijn internetverbinding gewoon weg, is ons draadloos netwerk verdwenen uit de netwerkenlijst en pas na een minuut zie ik het netwerk pas weer en kan ik weer verder met downloaden, totdat hij over 10 seconden weer uitvalt. Gewoon via FTP/HTTP downloaden lukt wel. Het maakt niet uit welke cliënt ik gebruik, het werkt gewoon telkens niet. Wij hebben internet van Telfort met een ZyXEL Prestige 2602HW-61 router, wat voorheen Tiscali was.

Hoeveel verbindingen laat je de torrent maken en werken er nog meer mensen op je draadloze netwerk ?
Heb je eventueel poorten open gezet ? Krijg de indruk dat je modem aan het verzuipen is door een hoeveelheid verbindingen ?!

Er werken nog meer mensen op het netwerk, (Mijn ouders met de laptop, maar wel bedraad om het wireless niet op Vista werkt) maar toen ik net wou gaan downloaden zat er niemand op. En als er iemand opzit verbruikt diegene niet veel, alleen maar een beetje mailen en surfen. Hoeveel verbindingen de torrent maakt weet ik niet, ik heb bij NAT poort 51000 t/m 51010 opengezet naar 192.168.1.136, want ik heb wel als enige een statisch IP, maar de IP's die worden uitgedeeld door DHCP lopen t/m 192.168.1.100 en beginnen bij 192.168.1.33 ofzo. Verder weet ik het niet, ik kan wel gewoon een groot bestand van 700MB download met HTTP en tegelijkertijd bellen via de modem.

Probeer het eens even bedraad,ik denk dat je dan geen problemen zult hebben.Als dit klopt dan zit het in het draadloze gedeelte.

Nee, werkt helaas ook niet. Toen ik hem op de kabel zette had ik meteen internet, maar toen ik mijn torrentcliënt weer opstartte, lag mijn verbinding er na 15 seconden al weer uit. Dus het moet aan de router of aan Telfort liggen lijkt mij.

Laat je Zyxel jouw laptop ook gewoon eens een IP-adres geven en kijk wat er dan gaat gebeuren.Aan Telfort zal het niet liggen,eerder aan je instellingen.

Welk programma voor torrent gebruik je en kun je in de logfile een foutboodschap zien (van je modem) ?

Wat zijn de resultaten als je even een test doet op de laptop van je ouders ?

Ik heb na zoeken op Google met "Torrent verbinding weg" al kunnen ontdekken dat het mogelijk een probleem is met het aantal connecties, de router kan al die connecties niet aan en verzuipt er in. Een oplossing is om het aantal connecties in de cliënt lager te zetten of een nieuwe router te kopen. Ik heb nu het aantal connecties in µTorrent verlaagt van 200 naar 25 en nu kan hij wel normaal downloaden. Ik vind het wel vreemd, maar ik ga wel eens een smoes verzinnen bij mijn ouders zodat er een nieuwe router komt. Maar voor de zekerheid morgen maar eens Telfort bellen, die kunnen dat misschien zeker zeggen, aangezien die router bij Tiscali vandaan komt, wat nu Telfort is. Als ik meer weet zal ik het hier posten.

Weet je zeker dat je wel de juiste poorten open hebt staan ? Je modem kan idd verzuipen door teveel verbindingen,maar absoluut niet zo snel.
Post anders even een dsl line status vanuit je Zyxel modem (neem ik aan)

Ik heb DE oplossing bij toeval gevonden, toen ik was opzocht over 2 routers connecten. Op deze pagina (http://www.netadvies.nl/advies/zyxel.html) staat dat er een bug is waardoor de router reboot bij P2P/BitTorrent, je moet een nieuwe firmware van Tiscali installeren. Nu was de Tiscali informatie en firmware niet meer beschikbaar, door het veranderen in Telfort maar in The Internet Archive stond de HTML code en de firmware nog, dus ik kan het alsnog doorvoeren.:):) Morgen ga ik het doen, als ik de laptop erbij heb zodat ik de WLAN verbinding weer kan instellen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan