Verbinding valt weg

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jesseluttik

Gebruiker
Lid geworden
7 jul 2004
Hallo

Ik heb een probleem met mijn modem...

speedtouch USB diagnostics (PPPoA) en Alcatel ADSL modem staat erbij..

Als er geen aansluiting is staat hij in het rood onderin, als alles goed is staat hij in het groen...

Nu heb ik een probleem... Als ik bestanden(emailbijlages, gewoon via msn of iets anders) wil versturen wordt de modem GEEL. Dat is hetzelfde als dingen wil downloaden. Alleen is dat niet elke keer zo...

Ik ben geen computer expert en heb er verder geen verstand van, maar als de modem geel is start ik de computer opnieuw op en is hij weer groen.., totdat ik dan iets wil verzenden of downloaden.

Ik heb verder geen datalimiet of iets dergelijks...

Kan iemand mij helpen?!?

Alvast bedankt, Jesse

P.s. Laatst viel ook de verbinding een paar keer weg toen ik werd gebeld, maar ik weet niet of dat hiermee te maken heeft:confused:

Laatst bewerkt:
Ik heb een zonnet adsl verbinding, maar heb het idee dat het aan de modem of iets dergelijks ligt...

is het een alcatel speedtouch 510 of een broer of zus daarvan.
Als dat zo is dan kun je namelijk in het modem aangeven dat hij gewoon online moet blijven.

Zoals ik al zei ben ik geen computer expert:(

ik zie staan:

file version:
V131.4R

Verder het boven genoemde..

Weet je hoe ik erachter kan komen of het een broer of zus van die modem is, en als dat het is, hoe ik dat dan moet instellen?

Alvast bedankt voor de vroege reactie;)

Als je in een inernet pagine als adres in typt 10.0.0.138 ga je als het goed is naar het modem toe of niet?
grtjs jjw

Normaal werk alcatel met dat ip adres maar bij jouw dus niet.
192.168.1.1 dan mischien wel?

Sorry, ik zie dat je werkt via usb, als het goed is heb je een cd gekregen en op die cd staan tooltjes om je modem in te komen, als het goed is moet dat ook geinstallerd zijn op je pc ergens, kijk eens goed i het start, ale programma's menu
grtjs jjw

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan