Verbinding valt weg

Status
Niet open voor verdere reacties.

Wijnands

Gebruiker
Lid geworden
6 jul 2004
Berichten
635
Beste Forummers,

Als ik mijn computer een tijdje laat downloaden, een uur of 3-4, dan valt opeens mijn internetverbinding weg.
Ik bezig over een SpeedTouch 510 adsl modem, en een Asus WL500G wireless router. Als ik nadat de verbinding weg is gevallen, de pc direct op het modem aansluit, dus de router er tussenuit laat, doet internet het vervolgens wel. Haal ik hierna de stroom van het modem af, en doe ik de stroom er vervolgens weer op, en sluit de pc weer via de router aan op internet, doet alles het opeens weer.
Is er misschien een of andere instelling die hiervoor zorgt?
De pc draait trouwens op Windows XP Pro en heb een Wanadoo ADSL Lite abonnement.

Alvast bedankt,

Wijnands

P.S. ik las net dat sommige mensen op het forum vandaag te maken hadden met wegvallen van adsl vanwege een mogelijke storing bij de providers, echter is dit hier niet de oorzaak, dit probleem heb ik nl. al langer.
 
De Speedtouch 510 is ook een modem en router en vervolgens zet je er nog een router achter.Waarom ?

Kun je de draadloze router ook instellen als Acces Point ?
Gebruik je voor je draadloze netwerkkaart de clientsoftware of laat je XP de verbinding instellen ?
 
Ik heb een router achter het modem gezet omdat dit, volgens een monteur in de pczaak, het makkelijkste was.
Ik heb in mijn router de optie gevonden om 'm als access point te laten fungeren, alleen staat er bij de omschrijving iets waar ik over twijfel:

In Access Point mode, all 5 Ethernet ports and wireless devices are set to locate in the same local area network. Those WAN related functions are not supported here.

Explaining with technical terms, access point mode is, NAT is disabled, one wan port and four lan ports of WL500g are bridged together.

Houdt dit in dat internet niet zal werken?
Overigens staat hij op dit moment ingesteld als Home gateway:


In this mode, we suppose you use WL500g to connect to Internet through ADSL or Cable Modem. And, there are many people in your environment share the same IP to ISP.

Explaining with technical terms, gateway mode is , NAT is enabed, WAN connection is allowed by using PPPoE, or DHCP client, or static IP. In addition, some features which are useful for home user, such as UPnP and DDNS, are supported.


Er is ook nog een eventuele derde optie, router:

In Router mode, we suppose you use WL500g to connect to LAN in your company. So, you can set up routing protocol to meet your requirement in office.

Explaining with technical terms, router mode is, NAT is disabled, static routing protocol are allowed to set.


Voor de draadloze netwerkkaart heeft Windows XP de verbinding ingesteld.
Trouwens, als ik mijn pc niet laat downloaden, valt de verbinding niet weg, zelfs niet als ik de pc een paar dagen aan zou laten.

Wijnands

Edit: Hier een screenshotje zodat een en ander misschien wat duidelijker wordt:
screenshot.jpg
 
Laatst bewerkt:
Dan slurpt ook bij jou je downloadprogramma de bandbreedte waarschijnlijk weg.

Gebruik anders eens netlimiter.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan