verbinding verbreekt steeds

Status
Niet open voor verdere reacties.

liesbetje

Gebruiker
Lid geworden
30 jul 2001
Ik heb een draadloos netwerk waarop aangesloten: 2 pc's en een laptop. De laptop draait onder windows 98, de pc's onder XP. De laptop draait probleemloos (en continue) draadloos.
De internetverbinding bij de pc's wordt echter steeds na ongeveer 20 minuten verbroken. Na resetten draait de boel weer een paar minuten en vervolgens weer hetzelfde probleem. Wie heeft een idee waar dit aan kan liggen?

Je hebt geen powersave aanstaan van de netwerkkaart ?

Sorry, ik bedoelde niet de internetverbinding verbreekt maar de verbinding tussen pc's en router,
Overigens zou ik niet weten hoe je powersafe kunt aan- of uitzetten. Kun je mij dit uitleggen?

Geplaatst door liesbetje
Sorry, ik bedoelde niet de internetverbinding verbreekt maar de verbinding tussen pc's en router,
Overigens zou ik niet weten hoe je powersafe kunt aan- of uitzetten. Kun je mij dit uitleggen?

Maken de kabels wel allemaal een goede aansluiting ?
Wellicht om eerst uit te sluiten goed aandrukken ?!

oplossing

Geplaatst door upsidaisy

Maken de kabels wel allemaal een goede aansluiting ?
Wellicht om eerst uit te sluiten goed aandrukken ?!

Hoi, das een fout in Windows. Ik heb hetzelfde probleem gehad en heb vrij lang voor een oplossing gezocht. Uiteindelijk vond ik een patch op de Microsoft site.
Na het installeren hiervan werkte het! :thumb:
Je kunt de patch download op deze pagina. Lees het maar eens door:
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;826942

Laat me eventjes weten of ik je verder heb geholpen.

PS. Deze patch is al standaard geintegreerd in Windows XP SP 2

Groetjes,
Kenneth.

Hallo Kenneth,

voordat ik jouw mogelijke oplossing las,had ik van een kennis de tip gekregen om mijn tvkaart uit de pc te verwijderen. Mogelijk zou dit een conflict kunnen geven met de PCIkaart (IRQ?)Ik heb de tvkaart verwijderd en.... het probleem is opgelost! Ik kan nu weer probleemloos en continue draadloos internetten.
Met dank voor alle reacties:thumb:

Geplaatst door liesbetje
Hallo Kenneth,

voordat ik jouw mogelijke oplossing las,had ik van een kennis de tip gekregen om mijn tvkaart uit de pc te verwijderen. Mogelijk zou dit een conflict kunnen geven met de PCIkaart (IRQ?)Ik heb de tvkaart verwijderd en.... het probleem is opgelost! Ik kan nu weer probleemloos en continue draadloos internetten.
Met dank voor alle reacties:thumb:
Gelukkig dan maar!

Probleem opgelost en topic gesloten ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan