verbinding verbreken >router

Status
Niet open voor verdere reacties.

evers

Gebruiker
Lid geworden
1 jan 2001
Berichten
278
Ik zit achter een router(adsl, win ME) maar hoe kan ik mijn verbinding verbeken?
Ik weet wel ik kan de router uitzetten of de pc uit maar vroeger had je die verbindingsicoontjes;zijn er nu niet .
Is er een simpele manier om via je systeem je verbinding te verbreken?

Henk
 
Waarom ??

Hallo henk,

Ik vraag me af waarom je de verbinding wilt verbreken, aangezien je adsl hebt. (of wacht even, dat nieuwe systeem van zon is adsl met belminuten.....)

E.e.a hangt af van je router. Installeerde router software eens opnieuw en kijk of je icoontjes terug zijn. In het configuratie scherm zou je een item 'netwerkverbidingen' moeten vinden. Mischien kun je vanaf hier naar het bureaublad kopieren.

De meeste routers hebben ook een vastgesteld eigen adres met een administratie pagina. Kijk de boekjes eens na.

Indien ME het onderdeel UpNp onbdersteund en je router ook, installeer dit dan, het steld je in staat om via een 'default gateway' de router te besturen.

vr gr

imre
 
Beste Imre, jouw theorie klopt uiteraard.
Het verhaal ken ik dus.
Met router enz. kun je de hele dag online zijn.Maar je kunt ook bv om veiligheidsredenen willen dat de verbinding een poos weg is.Daar gaat het me om.
(De router had ik al eens opnieuw geinstalleerd)

De vraag is dus simpel maar kan het echter wel??

Henk
 
UpnP

Ik ben niet zo thuis met windows ME. Maar wil het wel even voor je opzoeken. Geef me het type en merk van de router, dan zal ik de handleiding opsnorren en uitzoeken of het Upnp ondersteunt.

Er zal dan een extra icoon als netwerkverbinding beschikbaar worden, die na de rechtermuisknop te hebben gedrukt 'verbinden' en 'verbreken' toont.

Tevens is het mogelijk om via dit menu, poorten op je router te openen en te sluiten.

Graag je reactie

imre
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan