verbinding verbroken bij de 1 computer als ik bij de andere verbind

Status
Niet open voor verdere reacties.

helperke

Gebruiker
Lid geworden
14 jun 2007
Hoi,

Wanneer ik mijn laptop aanzet, deze dan automatisch verbinding maakt met de router, dan gaat de verbinding even weg op de andere laptop. Deze zijn beide draadloos verbonden met de router.

Heeft iemand een idee, hoe ik er voor kan zorgen dat de tweede laptop telkens niet verbinding even verliest bij het aanzetten van de eerste laptop?

Groetjes,
helperke

als je die ene laptop aan zet strat msn dan automaties op of een andere programma dat verdinding maakt met internet.

Mvg,
killer Bee

Netwerk beveiligd?

Ja met een WEP Sleutel

als je die ene laptop aan zet strat msn dan automaties op of een andere programma dat verdinding maakt met internet.
MSN staat meestal wel aan bij de laptop waar de verbinding even wegvalt.
De laptop die ik aanzet heeft een antivirus programma dat automatisch bij het opstarten updates zoekt en installeert(NOD32)

mss moet je het proberen om als je die andere laptop dan opstart niet meteen nod laten zoeken naar updates en msn uit zetten dat ze allebij dus eigenlijks geen dreedband gebruiken en dan kijken of ie weg valt

WEP beveiliging is waardeloos, ga minimaal voor WPA (maar dat even offtopic).

Is het in het verleden wel goed gegaan of was dit altijd al zo?
Zijn het dezelfde laptops?

mss moet je het proberen om als je die andere laptop dan opstart niet meteen nod laten zoeken naar updates en msn uit zetten dat ze allebij dus eigenlijks geen dreedband gebruiken en dan kijken of ie weg valt
ik zal het proberen, maar aangezien ik eerst verbinding maak en dan pas nod updates zoekt,
terwijl de verbinding wegvalt (van de andere laptop) op het moment van verbinding maken, twijfel ik hier een beetje aan :rolleyes:

WEP beveiliging is waardeloos, ga minimaal voor WPA (maar dat even offtopic).

Is het in het verleden wel goed gegaan of was dit altijd al zo?
Zijn het dezelfde laptops?

Dit is de eerste keer dat dit voorkomt, en nu gebeurt dit steeds opnieuw en opnieuw,
maw het gaat niet vanzelf weg.

De ene laptup is ASUS (XP) <- valt de verbinding even weg
en de andere is een Sony (Vista) <- de laptop die ik opstart.

Nog even terzijde andersom (wissel laptops, een aan, ander opstarten) komt het probleem niet voor.

Zou het ook router instellingen kunnen zijn, zoals iets met een getal (5) en aantal GHZ..
waar ik niets van snap :s

# IEEE 802.11b werkt in de 2,4 GHz-band en de bandbreedte is 11 Mbps.
# IEEE 802.11a werkt in de 5,8 GHz-band en de bandbreedte kan oplopen tot 54 Mbps.
# IEEE 802.11g is de opvolger van 802.11b en werkt in de 2,4 GHz-band, de bandbreedte is 54 Mbps. De producten die gebruikmaken van 802.11g zijn achterwaarts compatibel met 802.11b en kunnen dus met beide standaarden overweg.

Dat is in principe gewoon de snelheid van je netwerk.

Ik heb ook een optie staan channel:
en heb er in staan 5 - 2,4.. GHZ
in de lijst staat overal rond de 2,4GHZ.
het hoogste getal proberen ?

Channel 5 is het kanaal waarop wordt uitgezonden. Je kunt dit wijzigen als je wilt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan