Verbinding verbroken met microsoft exchange

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mike_2301

Gebruiker
Lid geworden
30 nov 2010
Berichten
35
Hallo,

Alle pc binnen netwerk hebben geen verbinding met microsoft exchange. Wij hebben SBS2008 draaien. Welke instelling kan dat zijn op de server?

Groet
Mike
 
Wat gebeurd er als je een verbinding probeerd te maken? Krijg je een bepaalde error? Zo ja welke ?
 
Beste Mike,

Wellicht dat wij je kunnen helpen met het verbindingsprobleem van Exchange, maar dan hebben wij wel wat meer informatie nodig omtrent het probleem. Denk hierbij aan:

- Welke foutmelding wordt er gegeven?
- Heeft het wel gewerkt voorheen of speelt dit vanaf de installatie?
- Indien het wel heeft gewerkt: zijn er onlangs nog wijzigingen doorgevoerd?
- Welke versie van exchange server gebruik je?

Graag vernemen we je bevindingen zodat we je van verdere assistentie kunnen voorzien.

Met vriendelijke groet,

MicrosoftHelpt
 
Beste Mike,

Is het nog gelukt om het verbindingsprobleem op te lossen? Indien niet dan vernemen wij graag de antwoorden op eerder gestelde vragen zodat we je van verdere assistentie kunnen voorzien.

Met vriendelijke groet,

MicrosoftHelpt
 
Beste MicrosoftHelpt,
Ik heb exact hetzelfde probleem.
- SBS2008 heeft standaard Exchange 2007
- het heeft wel gewerkt
- Outlook geeft geen melding alleen maar een rood kruis met verbroken.
- voorzover ik weet zijn er geen wijzigingen doorgevoerd

Het inloggen (een gewoon domein) lukt prima en de rest van de server werkt schijnbaar normaal. Het enige wat niet werkt is dus de koppeling naar exchange. De betreffende server werkt met een pop3 connector die elke 5 minuten de mail ophaalt bij de provider.
Zou er misschien een probleem met een certificaat kunnen zijn? Ze krijgen n.l. wel een melding over een certificaat tijdens het opstarten van Outlook.
(ik zal vandaag gaan kijken wat precies de melding is).
 
Laatst bewerkt:
Via onderstaande link is het mogelijk om de Exchange connectiviteit te testen.
Voer deze test uit en breng ons op de hoogte van de resultaten.

https://www.testexchangeconnectivity.com/

De betreffende server staat als lokale file/mailserver opgesteld en haalt middels een pop3 connector de mail op van de provider. Dus, de mx records worden niet rechtstreeks bij de server afgeleverd. Werkte tot voor kort prima.
Ik heb de test uitgevoerd maar dat zijn voornamelijk testen die (remote) de poorten checked etc. (bij de provider). De pop3 connector werkt nog wel (heb ik nu maar snel uitgeschakeld anders zijn de mails bij de provider weg).
Ik heb ook de .ost files verwijderd (eerst veiliggesteld) en getracht een nieuwe aan te maken. Zodra ik dan Outlook opstart geeft ie een foutmelding en sluit af. Ik denk ook niet dat dit het probleem oplost omdat het probleem ineens op alle (3) PC's optreedt.
Het lijkt erop dat het een exchange probleem is (connectie oid). Ik heb ook de beveiliging (NTLM, negotiate etc. ) aangepast maar niets lijkt te werken.
Is er misschien een mogelijkheid om een soort reset of check van Exchange uit te voeren? Of hebben jullie/jij nog een ander idee?
 
Laatst bewerkt:
@mitch1130 Wil je a.u.b. onderstaande vragen beantwoorden zodat we meer inzicht krijgen in het probleem?

Is de Exchange Server te pingen vanaf de client op naam?
Zijn alle services gestart zoals rpcclient access en information store?
Zijn de databases gemount?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan