Verbinding verbroken

Status
Niet open voor verdere reacties.

gossie1

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
5 dec 2004
Ik heb een laptop met windows XP en een alcatel st570 modem. Ik heb vorige week direct-adsl van KPN geinstalleerd op mijn laptop. Wirelessmodem aangesloten, pccard etc.... De wireless verbinding lijkt goed te werken, ook dsl lijkt te werken (volgens het lampje op het modem) maar ik kom niet op internet. Als ik bij mijn verbindingen kijk zie ik dat bij het icoon internet gateway steeds geprobeerd wordt verbinding te maken die dan weer wordt verbroken. User-id en wachtwoord heb ik inmiddels al een paar keer gecontroleerd.

Verder heb ik nog het volgende gezien:
De systemlog van het modem geeft steeds aan authentication failed.
Bij diagnose van het modem staat dat er iets niet goed is met ip connectivity.

Wat moet ik nu doen ??

Heb je het eerste contact ook gedaan via je netwerkkabel ?
Wep-key ingevoerd die onder op modem staat ?
Geen firewall's aan ?
Kom je wel op ineernet als je met de netwerkkabel bent aangesloten ?

Het lukt nog steeds niet

Netwerkkabel verbinding heb ik inmiddels geprobeerd. Levert hetzelfde resultaat. Configuratiekey heb ik ingevoerd tijdens installatieproces en firewall en ook wireless zero staan uitgeschakeld. Ik heb ook nog even in het modem gekeken en daar vielen onder het diagnosescherm mij de volgende zaken op. Moet ik misschien ip adressen gaan instellen ? Hoe moet dat dan ?

PPPoA_1
Connection Type = PPPoA
kBytes Tx/Rx = 0 / 0
Username = l_hendriks
Password = ********
Last Connection Error = Authentication faillure
Uptime = 00:00:00

IP Connectivity
Comment = Interface is down, no IP connectivity

IP
Local IP Address = Not Configured yet
Remote IP Address = Not Configured yet
Other IP Addresses = Not Configured yet
Primary DNS = Not Configured yet
Secondary DNS = Not Configured yet
MTU Size = 1500
Address Translation = pat
UnicastPackets Tx/Rx = 0 / 0
BroadcastPackets Tx/Rx = 0 / 0
Packets Dropped = 0

ik denk dat je bij USER NAME lognaam voor ADSL moet gebruiken: I_Hendrikse@direct-adsl of zo iets, staat in de brief die je van je provider gekregen hebt, dus : je moet ADSL Login naam gebruiken incl. @ en de rest.

KNP instellingen zijn als volgt:

Encapsulation = PPPoA VCMux
VPI = 8
VCI = 48

Dit lijkt me dus wel goed.Krijg je uberhaupt wel een Ip-adres toegewezen (ipconfig /all) ?

gossie1,
Ik heb ook direct-adsl van kpn en daarbij hoort de volgende inlognaam : eigen 10 cijferig telefoonnummer @direct-adsl
WW weet ik niet meer( Was KPN) , maar zal wel in de documentatie van KPN staan.Maar waarom niet even de helpdesk van KPN gebeld ( is niet eens duur ). Ik had zelf ook even een probleen met het overschakelen van kabel naar ADSL. Geen enkel probleem , ik werd goed, snel en deskundig geholpen en in een ommezien draaide alles.
Probeer dat eventueel eens.
Succes,
Vr.gr. B.Kat

Laatst bewerkt:
Dank je, dat was het inderdaad. Ik heb user-id aangepast en het werkt. Nu ga ik lekker van mijn adsl genieten. Dank je wel allemaal.:)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan