verbinding via de browser onstabiel

Status
Niet open voor verdere reacties.

remcoa

Gebruiker
Lid geworden
31 mei 2012
Dag..

Ik heb een probleem met mijn draadloze verbinding denk ik. Als ik mijn browser op start gaat het eerst goed maar na enkele minuten soms seconden komt er een melding (dns probe finshed no internet of internet timed out). Dit gebeurd meestal als ik een nieuwe tab open. Downloaden via torrents gaat dan wel gewoon door. Ik kan zelfs een video aan het afspellen zijn via bijv. youtube en een nieuwe tab openen met daar in een melding (internet timed out) terwijl de video in de eerste tab nog gewoon doorspeelt (zonder dat de buffer compleet was)

Als ik de verbinding met het draadloze netwerk verbreek en even wacht en dan weer aan doe gaat het weer even goed maar even daarna gebeurd het weer.

Heb uiteraard even gezocht via google en een aantal dingen geprobeerd:

- google dns in gevoerd
- ipconfig reset
- en nog een paar van dat soort dingen (ben niet zo technisch)

Niks heeft gewerkt dus heb vandaag mijn laptop opnieuw geinstalleerd als laatste redmiddel en ik krijg weer precies het zelfde....

Iemand die mij hier mee kan helpen??

Mvg Remco

Dat komt door de torrent download. Zeker als er vele "peers" zijn en de download snelheid op zijn maximum zit.
Vaak moet dan na de downloads de router en de PC herstart worden om alles weer gewoon werkend te krijgen.

hier staat het verschijnsel beschreven en ook wat er mogelijk aan gedaan kan worden: https://www.raymond.cc/blog/stop-bittorrent-from-killing-your-internet-connection/

Bedankt voor je tip ga het gelijk proberen! Maar klopt het dan dat alleen mijn laptop hier last van heeft en geen enkel ander apparaat in het netwerk?

mvg remco

Ik heb bij mij zelf gemerkt dat soms ook andere apparaten geen internet meer hebben. Dus de router is dan onklaar geraakt en moet gereset worden.

Ik heb bij mij zelf gemerkt dat soms ook andere apparaten geen internet meer hebben. Dus de router is dan onklaar geraakt en moet gereset worden.

Heb het geprobeerd en het leek in eerste instantie verholpen. Ik wilde dat even melden op het forum en je bedanken maar op het moment dat ik dit forum opende gebeurde het weer.....

Kan het mischien toch iets anders zijn?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan