verbinding via extern bureaublad

Status
Niet open voor verdere reacties.

m@ikel

Gebruiker
Lid geworden
2 mei 2004
Hallo !!!!

ik had een vraag aan jullie ik heb laatst gezien dat het mogelijk is om via extern bureaublad verbinding te maken met je eigen pc , als ik boven op mijn pc verbinding wil maken met de pc beneden geeft hij een foutmelding ??

hoe zou ik dit kunnen oplossen ??
moet ik hiervoor een instelling op mijn pc of de pc beneden veranderen ????

hardstikke bedankt

Maikel

Wat is je foutmelding?

Ik doe dat hier ook. op de pc waar ik nu achter zit, kan ik m'n andere pc(servertje) via Extern bureaublad bereiken. De pc staat 1 kamer verder op.:p
Dat servertje is wel de "hoofd" pc, ik kan niet vnaf de server deze pc bereiken, waar ik nu op zit.

Je moet wel via het IP-adres inloggen.

Hallo

allereerst bedankt voor jullie reacties !!

Ik heb Windows XP Pro SP2 !!!!!

en dit is de foutmelding die ik krijg :

De client kan geen verbinding met de externe computer maken
mogelijk is de computer niet op externe verbindingen voorbereid of is de computer te druk bezig om neiuwe verbindingen te accepteren
Er kan ook spraken zijn van een netwerkprobleem

probeer later opnieuw verbinding te maken
neem indien het probleem blijft bestaan contact met de systeembeheerder op.

Wat kan ik hier aan doen ?? ik heb hetzelfde IP ingetikt in het venster van extern bureaublad moet ik wat veranderen bij de opties knop rechtsonder ofzow ?? of ligt het aan de pc beneden ??? dat hij geen extern bureaublad accepteert ?? en ik heb verbinding met het internet niet via een internetkabel of netwerkkaart maar via de USB een lange kabel naar beneden gelecht met een kastje hieraan , misschien heeft dat er ook mee te maken ????

alvast bedankt

m@ikel

Volgens mij kan je alleen verbinding maken via het internet met Extern bureaublad. Daarom gaf ik al aan dat ik alleen met de Client de Hoofd kan bereiken en niet andersom.

Je moet zo ie zo op de pc die je wilt bereiken bij de netwerkverbindingen, dat de pc hulp op afstand mag hebben.

Ey crash

bedankt voor je reactie en waar moet ik dat instellen dan dat de pc hulp op afstand mag hebben ???

en wat bedoel je met :

Daarom gaf ik al aan dat ik alleen met de Client de Hoofd kan bereiken en niet andersom.

srry het is de 1ste keer dat ik dit doe en snap er daarom nog niet zo veel van :p

m@ikel

Ga naar:
Deze computer(klik met rechts) > eigenschappen > verbindingen van buiten af, hier kun je "Hulp op afstand" en de "Extern bureaublad" instellingen vinden.

De "Hoofd" pc is de pc die je internet verbinding deelt, de "Client" pc is de pc die z'n internet verbinding van de hoofd pc haalt.

PS,
Helpmij is er juist om dingen te vragen die je niet snapt.:)

Laatst bewerkt:
GElukkig heb ik geen datalimiet en kabel verbinding dus dan zou het eventueel wel kunnen ??

mzzl

Maikel

Ey

gerard hardstikke bedankt voor je reactie, ik zit nu niet op mijn eigen pc dus ik kan het progie nog niet testen :confused:

Als ik hem heb getest hoor je et wel

andere mogelijkheden zijn ook welkom :D

M@ikel

Geplaatst door crash
Ga naar:
Deze computer(klik met rechts) > eigenschappen > verbindingen van buiten af, hier kun je "Hulp op afstand" en de "Extern bureaublad" instellingen vinden.

De "Hoofd" pc is de pc die je internet verbinding deelt, de "Client" pc is de pc die z'n internet verbinding van de hoofd pc haalt.

PS,
Helpmij is er juist om dingen te vragen die je niet snapt.:)

Daar heb je helemaal gelijk in crash als ik strax weer op mijn eigen pc zit zal ik even testen of het nu wel lukt
bedankt voor jou reactie :D

M@ikel

Geplaatst door gerard2005
ja,kies voor de free version,eerst een account maken(dit alles geld voor logmein)

Ey gerard

klopt het dat logmein firefox niet ondersteunt ?

m@ikel

ps: eigenlijk doe ik et ook liever via extern bureaublad :o

m@ikel

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan