verbinding vpn

Status
Niet open voor verdere reacties.

Agent

Gebruiker
Lid geworden
11 jan 2008
Hallo,

Ik kan connectie maken met het vpn netwerk maar als ik connectie wil maken met de server dan krijg ik een foutmelding dat hij de server niet kan bereiken. Ik heb geprobeerd via de computernaam als ipadres.:(

Ik maak gebruik van een DLINK.

Iemand die mij kan/wil helpen

Eerste informatie die we nodig hebben:
1. Wat is je eigen netwerk? (x.x.x.x)
2. Wat is het netwerk op de zaak? (x.x.x.x)
3. Kun je pingen naar de server en ook naar de router op de zaak over hun eigen netwerk? (zie vraag 2)?

We horen het wel.

Tijs.

Eerste informatie die we nodig hebben:
1. Wat is je eigen netwerk? (x.x.x.x)
2. Wat is het netwerk op de zaak? (x.x.x.x)
3. Kun je pingen naar de server en ook naar de router op de zaak over hun eigen netwerk? (zie vraag 2)?

We horen het wel.

Tijs.

Ok. Het is bij iemand anders. Hij surft draadloos via een Dlink. Hij kan connectie maken op de vpn. dan doet hij mstsc. Hij probeert eerst met de naam dan met het ipadres en ten laatste met de fqdn.

Wanneer hij het doet bij mij thuis dan lukt het wel. Ik werk via kabel.

Ik kan probleemloos hier inloggen.

Goed te horen dat het bij jou werkt.
Nu in ieder geval nog het antwoord op vraag 3 ajb, natuurlijk getest vanaf het thuisnetwerk van die vriend van je.
Vertel ook welke DLink precies.

Tijs.

Goed te horen dat het bij jou werkt.
Nu in ieder geval nog het antwoord op vraag 3 ajb, natuurlijk getest vanaf het thuisnetwerk van die vriend van je.
Vertel ook welke DLink precies.

Tijs.

Daar kan ik je vanavond antwoord op geven.

Zou het niet kunnen dat het te maken heeft met de range?

Eigen netwerk : 192.168.0.3
ander netwerk : 192.168.0.1

Dat is een probleem: De 2 netwerken mogen niet aan elkaar gelijk zijn.
Bouw dus het lokale netwerk bij je vriend in de router om naar bijv. 192.168.9.x, dus geef de router een 192.168.9.x adres. Meestal wordt hiermee ook direct de DHCP reeks omgezet naar het uitgeven van ip-adressen in de 192.168.9.x reeks.
Herstart daarna de pc van je vriend, zodat die een nieuw ip-adres krijgt van de router, hopelijk direct in de 192.168.9.x reeks.

Wellicht is dat al de oplossing van het probleem.

Tijs.

Dat is een probleem: De 2 netwerken mogen niet aan elkaar gelijk zijn.
Bouw dus het lokale netwerk bij je vriend in de router om naar bijv. 192.168.9.x, dus geef de router een 192.168.9.x adres. Meestal wordt hiermee ook direct de DHCP reeks omgezet naar het uitgeven van ip-adressen in de 192.168.9.x reeks.
Herstart daarna de pc van je vriend, zodat die een nieuw ip-adres krijgt van de router, hopelijk direct in de 192.168.9.x reeks.

Wellicht is dat al de oplossing van het probleem.

Tijs.

Ok probeer ik uit ! alvast bedankt voor de opvolging.:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan