Verbinding werkt niet meer.

Status
Niet open voor verdere reacties.

TheFinder

Gebruiker
Lid geworden
23 jan 2013
Het internet doet plots erg vreemd op één van onze computers (een-en-dezelfde). Op de andere 2 geen enkel probleem, snel downloaden, streamen etc. Voor de problemen werkte het altijd uitskekend. Het is een windows 7 computer. De ISP is Telenet en we hebben de laatste router.

2 weken geleden:
Na het heropstarten van de computer kregen dit berichtje rechtsonder te zien:

"De instellingen die op deze computer zijn opgelsagen komen niet overeen met de instellingen van het netwerk."

Echt alles geprobeerd: Andere beveiliging instellen, SSID, router resetten, bellen met de helpdesk etc. Niets hielp.

Uiteindelijk op goed geluk deze regels in de command prompt geprobeerd.

1. "ipconfig/release"
2. "ipconfig/renew"

Dit gaf terug toegang tot het netwerk maar moest over de volgende dagen meermaals herhaalt worden.

Daarna ging het internet tergent traag, na de Wireless-G USB Compact USB Network Adapter (WUSB54GC) geupdate te hebben ging het internet weer sneller.

Een paar dagen later crashte ons uTorrent programma bij het opstarten van de computer en laden er geen enkele internet pagina meer in. (meermaals)

Na her verwijden en updaten van uTorrent laden de paginas weer in maar uTorrent dat al een tijdje niet meer gebuik was haalt geen 10de van de normale snelheden.

Een paar dagen later laden de pagina's weer niet in... en is er één keer dit bericht gekomen (niet 100% zeker maar denk dat het dat was). Dat was vandaag.

Er is geen communicatie mogelijk tussen Windows en het apparaat of de bron (primaire DNS-server)

Help! Wat te doen?

Heb je toevallig in je Netwerkcentrum>>Adapterinstellingen wijzigen>>Eigenschappen>>TCP/IP4 vaste IP/DNS adressen ingevuld terwijl dit dynamische (automatisch) moeten zijn ?
Misschien kun je een printscreen van je IPconfig /all hier posten van zowel de werkende als van de niet-werkende pc.

Groeten Marcel

Laatst bewerkt:
Zou mij niet verbazen dat de router het niet trekt. Herstart de router eens, en kijk of het dan (de eerste tijd) goed gaat.

Tijs.

Zou mij niet verbazen dat de router het niet trekt. Herstart de router eens, en kijk of het dan (de eerste tijd) goed gaat.

Tijs.

:) Dit blijkte te werken. De stekker uittrekken deed het hem. Downloadsnelheid was merkbaar (*10) verbeterd. Kan je misschien eens uitleggen wat je bedoeld met "de router trekt het niet"?

Het opbouwen en weer afbreken van veel verbindingen met peers etc. Kunnen een router overbelasten (de gewone thuisrouter).

Dus toen je torrents noemde kwam dat direct bij me op.

Tijs.

Ajajaj... helaas nog steeds problemen... het ligt duidelijk aan uTorrent... wanneer het aanstaat kan je niet meer browsen... zelfs als er geen torrents aanstaan en er maximum 10 torrents in het programma staan.... Hetzelfe gebeurt nu ook op een andere windows computer.... en daarnet had ik traag internet (bijna geen internet) op de computer waarop normaal gedownload wordt en uTorrent stond niet eens aan.... Het internet en downloaden werk wel nog degelijk op mijn Mac. Ik snap er geen jota meer van....

Hoezo snap je er geen jota van? Ik heb torrents aangegeven, jij komt met uTorrent, duidelijk dus.

Tijs.

Nee ik snap er geen jota van.... de laatste nieuwe router van Telenet die geen enkele torrrent kan trekken? Plots een paar maanden na de instalatie waarvoorheen nooit een probleem was? Is er iets aan te doen denk je?

Lijkt mij van niet. Alleen het afknijpen van het aantal downloads en/of bandbreedte in uTorrent zou wellicht wat opleveren.

Tijs.

mmm....net wat gegoogled... ik heb UPnP op actief gezet in de modem.... dat stond al actief in uTorrent blijkbaar.... verder nog protocol versleuteling of geforceerd gezet (in uTorrent.) Ook terug naar uTorrent 1.6 gegaan... helpt niet veel zo te zien.... Ik zie niet waar het aan ligt... Aantal verbindingen staat op 50 per torrent.... Tijdens het testen stond er maximum 1 torrent te downloaden... de rest stond uit en was al voltooid... ik denk dat het internet soms crasht vanaf het moment dat het programma opstart... de dowload limiet is met 20% van de limiet nog lang niet overschreden.... lijkt me onredelijk dat dit gebeurd met de huidige parameters die ik net gegeven heb.... benieuwd naar wat er mis gaat...

Ok.... Als test uTorrent de laatste paar dagen niet meer opgezet.... Het internet werk 70% van de tijd niet... pagina's zoals hotmail en FB laden niet of tergend traag (2 min) in. De andere 30% werkt het redelijk. Soms werkt het redelijk en een uur later werkt het niet meer... Anders is het tergend traag... Enig idee iemand? Als je sceens nodig hebt van het een of ander moet je het maar vragen.... Bedankt!

Begin de test eens met: Uitzetten, minstens 2 minuten wachten, en dan weer aanzetten van de router(s). Natuurlijk daarna geen Torrents etc. gebruiken.

Blijft het probleem zich dan voordoen, dan kunnen een paar dingen aan de hand zijn:
a. Je hebt de Fair Use Policy van je provider geschonden en daarom is je verbinding voor een periode afgeknepen door de provider.
b. Een probleem dat je provider moet oplossen, bijv. na het doen van lijnmetingen etc.

Tijs.

Begin de test eens met: Uitzetten, minstens 2 minuten wachten, en dan weer aanzetten van de router(s). Natuurlijk daarna geen Torrents etc. gebruiken.

Blijft het probleem zich dan voordoen, dan kunnen een paar dingen aan de hand zijn:
a. Je hebt de Fair Use Policy van je provider geschonden en daarom is je verbinding voor een periode afgeknepen door de provider.
b. Een probleem dat je provider moet oplossen, bijv. na het doen van lijnmetingen etc.

Tijs.

Cool :) Will do!! Thanks!

aanvullend op dnties, aangezien je bij Telenet zit kan je via de telemeter nagaan hoe het zit met je totale verbruik. En normaal stuurt Telenet, dacht ik, ook een verwittiging als je de downloadlimiet nadert.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan