Verbinding WIFI beperken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rob Valkenburg

Gebruiker
Lid geworden
6 dec 2000
Hallo mensen,

Ik heb een draadloze verbinding in huis via een Thomson modem.
Voor de kinderen hebben we een afspraak over pc/internet gebruik. Echter vergeten tieners dat maar al te graag.
Gelukkig staat hun pc in de woonkamer, dus kunnen we hierop toezien. Maar nu blijkt onze tiener gewoon lustig door te internetten op haar mobiel via de WIFI (ook na waarschuwingen).

Via de router zie ik de verbinding, maar kan de WLAN niet uitschakelen. Verwijderen heeft geen zin, omdat de verbinding gewoon weer terug komt (WPA staat in haar foon).

Kan ik me WIFI niet zodanig beveiligen, zodat zij geen WIFI toegang meer heeft?
Of is het wijzigen van het WPA nummer de enigste oplossing?

Grtz, Rob

Ik ken thomson modem niet maar ik neem aan dat je er wel e.e.a. kan instellen dus ook wifi.
Zoek naar instellingen wat over mac-adressen gaat kijk om welk mac-adres het gaat en stel dan in dat deze op bepaalde tijden niet mag internetten.
Wat je niet tegen houdt is, als er een ander netwerk in de buurt is waar ook gewoon op kan worden geïnternet

Nieuw wachtwoord instellen dat zij niet weet en dan het wachtwoord automatisch instellen op de pc, zodat zij alleen op de pc op internet kan.

lucas

Ik ken thomson modem niet maar ik neem aan dat je er wel e.e.a. kan instellen dus ook wifi.
Zoek naar instellingen wat over mac-adressen gaat kijk om welk mac-adres het gaat en stel dan in dat deze op bepaalde tijden niet mag internetten.
Wat je niet tegen houdt is, als er een ander netwerk in de buurt is waar ook gewoon op kan worden geïnternet

Het gaat om deze modem.

De modem is door mijn provider Online uitgegeven en zover ik het een en ander heb begrepen hebben die een eigen configuratie gekregen, zodat je weinig kan.

Een optie mac filter zie ik nergens.

Ik zie wel devolgende opties
1. alles volledig tegenhouden,
2. alleen via een registratie
3. d.m.v. de WPA code.
De eerste is geen optie, want de WII moet op internet kunnen en de derde methode wordt huidig gebruikt en ze heeft de code in haar telefoon staan.
Dus blijft de 2de over. Echter is er geen registratie te vinden.

Hallo,

Ik heb het wachtwoord aangepast.

Ze kan nu niet meer via onze Wifi online, echter is er iemand in de buurt met een open netwerk. Verbinding is slecht, maar ja... daar kan je weinig aan doen.
Zodra we weer gaan merken dat het weer lange chatavonden / nachten worden, dan moet ze de telefoon inleveren.

Iedereen bedankt die me heeft willen helpen.
:respect:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan