Verbinding WiFi router achter oud modem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Silas

Gebruiker
Lid geworden
6 jan 2008
Hallo,

ik heb de volgende situatie.

Ik heb een oud motorola modem in de meterkast hangen die voor verbinding naar buiten een coax aansluiting heeft
Op dit motorola modem zit 1 utp poort, deze ging altijd rechtstreeks naar een computer.
Deze computer heeft software nodig om met het modem verbinding te maken.

Nu ik een WiFi router erachter wilde zetten krijgt deze geen verbinding, waarschijnlijk omdat hij geen software heeft van het modem. Ik heb de kabel naar het modem dus in een lan poort gedaan en niet in de internet poort van de nieuwe router.
(de computer heeft dus ook nog de software van het modem erop staan)

Nu ik een laptop aan wil sluiten kan ik geen verbinding maken met internet.
wat is hiervoor de oplossing?

Tja,
Ik zou een nieuw modem nemen.
Als de router een usb aansluiting heeft, kun je misschien de bestanden van de driver op de router zetten. Of het instalatie programma er opzetten en op de router uitvoeren maar dat is nogal een niet zo slim idee. Hopelijk veel succes nog.

Als ik je goed begrijp heb je Kabel-internet met een Motorola modem.

Normaal gesproken is het genoeg om de Motorola modem uit te zetten (bijv. minstens een uur), die dan aan te zetten, te wachten totdat alle lampjes branden, de draadloze router via zijn WAN / Internet netwerkaansluiting bedraad te verbinden met de Motorola en dan de router aan te zetten.

Als ik aanneem dat in de router staat aangegeven dat het ip-adres via DHCP of Dynamic wordt toegekend zou ik vermoeden dat het dan gaat werken.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan