Verbindingen lokaal netwerk weg!

Status
Niet open voor verdere reacties.

FataMorgana

Gebruiker
Lid geworden
15 jan 2004
Sinds enkele dagen heb ik een ernstig probleem op mijn "hoofd-PC".
Ik heb een lokaal netwerk van 6 PC's en 2 laptops.
Nu krijg ik na opstarten van de PC de melding:
Niet alle netwerkverbindingen kunnen worden hersteld.
Dat klopt dan ook want ik zie 5 van de 6 PC's niet meer in mijn lijst staan.
Verbinding opnieuw maken kan dan ook niet.
Ik zie alleen de 2 laptops en vreemd genoeg 1 van de PC's.
Daarop kan ik echter ook niet de openbare mappen benaderen, ik zie de PC's alleen maar in het lijstje van het netwerk.

Vanaf de andere PC's zie ik wel alle op het hetwerk aangesloten PC's en kan ik ook alle gedeelde mappen normaal benaderen.
Het probleem zit dus echt op mijn PC.

Het enige wat ik enkele dagen geleden heb gedaan is het installeren en draaien van SuperAntiSpyware omdat ik opeens reclame-popups kreeg.
Na het draaien hiervan zijn die popups verdwenen.
En ik heb Ultimate Tweaker geinstalleerd en laten draaien omdat mijn performance de laatste tijd te wensen overliet, vooral na die reclame-aanval.
Eigenlijk kort daarna is dit probleem begonnen.
De 2 progjes heb ik inmiddels verwijderd maar dit loste het probleem niet op.

De netwerkverbindingen zijn erg belangrijk want alle data staat op een 'server-PC' en ik kan nu feitelijk bijna niets alleen lokaal werken en internetten.

Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?

In eerste instantie geen snelle respons dus ik vermoed dat het een lastig probleem wordt?
Iemand misschien een indruk of idee hoe ik de oorzaak zou kunnen opzoeken?

Of moet ik helaas maar beter gaan denken aan Windows Vista opnieuw installeren? :(

Hoewel de oorzaak me nog altijd onduidelijk is en ik de vraag dus niet als opgelost kan aanmerken, heb ik mijn probleem opgelost door Windows systeemherstel van net voor de problemen begonnen.

Ik vermoed dat een van de 2 tooltjes (SuperAntiSpyware of Ultimate Tweaker) de boosdoener was. Ben nog steeds benieuwd wat er dan is gebeurd want deze progjes worden op dit soort fora toch regelmatig geadviseerd om er problemen mee op te lossen...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan