verbindingproblemen router

Status
Niet open voor verdere reacties.

imhotep1

Gebruiker
Lid geworden
8 aug 2010
Berichten
13
Hallo,

Heb sinds de nieuw verkregen modem van ziggo,veel problemen met de verbinding, deze valt regelmatig weg, en blijft daarbij op een te laag niveau.
huidige router is een sitecom wl 54 g
is het daarom verstandig,en als dat mogelijk is een sterkere router aan te schaffen?

en wat voor een moet ik dan aan denken.
de slechte verbinding is het meest op de pc die een verdieoing hoger staat als de modem en router.
beneden met de laptop is het ook niet hosanna.


Windows 7
ja, windows firewall.
wireless stick sitecom g wl 172


imhotep, en bedankt voor de eventuele reacties
 
Eerst controleren .....

Om zeker te weten dat het niet aan andere zaken ligt doe je het volgende:

Zet alles uit: modem, router en computers.
Nu eerst de kabelmodem aan en even wachten tot die volledig online is.
Vervolgens de router aan en .... opnieuw even geduld.
Tenslotte eens de computer op de tussenverdieping uitproberen.

Een aantal mogelijke andere oorzaken:
- de lokatie van de router, als dat bijv. in een meterkast is, kan er veel 'ruis' en dus signaalverlies zijn.
- de lokatie van de pc op de tussenverdieping.
- is er sprake van één of meerdere vloeren of muren van gewapend beton.
 
Om zeker te weten dat het niet aan andere zaken ligt doe je het volgende:

Zet alles uit: modem, router en computers.
Nu eerst de kabelmodem aan en even wachten tot die volledig online is.
Vervolgens de router aan en .... opnieuw even geduld.
Tenslotte eens de computer op de tussenverdieping uitproberen.

Een aantal mogelijke andere oorzaken:
- de lokatie van de router, als dat bijv. in een meterkast is, kan er veel 'ruis' en dus signaalverlies zijn.
- de lokatie van de pc op de tussenverdieping.
- is er sprake van één of meerdere vloeren of muren van gewapend beton.


wist niet of ik via de quote knop moest reageren,

alles bovenstaande al eens uitgeprobeerd, nee, meerdere malen al.
vandaar de vrtaag, een sterkere router aanschaffen?

dank je wel.
 
Nou ja ....

Je geeft zelf aan, dat de verbinding 'slechter' - wegvallen en 'laag niveau' - is nadat je een (ander?) modem van Ziggo hebt.

Dan zoek je de oorzaak toch niet in het 'opeens' slechter worden van je router? Dikke kans dat je dan een andere router koopt en ontdekt dat er nog steeds verbindingsproblemen zijn.

Of ben ik nou ......

Wellicht moet je de router eens helemaal resetten. Je geeft trouwens geen typenummer van je router ...... WL-XXX ..... en dus?
 
Laatst bewerkt:
Nou ja ....

Je geeft zelf aan, dat de verbinding 'slechter' - wegvallen en 'laag niveau' - is nadat je een (ander?) modem van Ziggo hebt.

Dan zoek je de oorzaak toch niet in het 'opeens' slechter worden van je router? Dikke kans dat je dan een andere router koopt en ontdekt dat er nog steeds verbindingsproblemen zijn.

Of ben ik nou ......

Wellicht moet je de router eens helemaal resetten. Je geeft trouwens geen typenummer van je router ...... WL-XXX ..... en dus?



een mens probeerd wat, de modem is nieuw omdat volgens ziggo binnenkort de downl. snelheid weer wat omhoog gaat.
en ik ging er vanuit dat de router te ver weg staat van de pc, vandaar

imhotep, en bedankt
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan