verbindings probleem met andere comp

Status
Niet open voor verdere reacties.

zonville

Gebruiker
Lid geworden
17 jan 2005
Hallo forum gebruikers

Ik ondervind het volgende probleem met MSN

Als ik met mijn neef in de zelfde woonplaats probeer
video te vergaderen dan gaat prima

doe ik dit met mijn zwager in overijsel dan krijg ik geen
verbinding , wel kan ik kijken met zijn webcam en hij ook met de mijne maar willen we videovergaderen dan lukt niet bijde hebben we een draadlose verbinding
van onze laptops hij zit op adsl en ik op de kabel

Voor 2 maanden terug had hij nog een desktop comp
toen lukte het wel maar nu niet meer ????? wat is het probleem

P.S graag uitleg in onze taal daar ik dit beter begrijp

BVD Ger

Geplaatst door zonville
P.S graag uitleg in onze taal daar ik dit beter begrijp

Spaans? Duits?

Dit probleem wordt vaak veroorzaakt als beide gebruikers een router gebruiken. Door de IP-poorten die MSN voor het videosignaal gebruikt door te lussen in de router(s) is dit probleem op te lossen. Hoe je poorten moet doorlussen staat in de handleiding van de router(s).

Geplaatst door Tiborv

Spaans? Duits?

Dit probleem wordt vaak veroorzaakt als beide gebruikers een router gebruiken. Door de IP-poorten die MSN voor het videosignaal gebruikt door te lussen in de router(s) is dit probleem op te lossen. Hoe je poorten moet doorlussen staat in de handleiding van de router(s).

Ik kan in de handleiding welke in het engels is niets vinden dat er op lijkt (door lussen)

Ger

Laatst bewerkt:
Probleem is dat elke fabrikant er wel een naampje voor heeft, de ene noemt het mappings, de ander verzint een andere mooie naam.

Maar de meest voorkomende naam is wel Poortforwarding of NAT instellingen.

Wat voor merk heb je daar en welk type?

Geplaatst door jjw
Maar de meest voorkomende naam is wel Poortforwarding of NAT instellingen.

Wat voor merk heb je daar en welk type?

Het merk is Sweex type LB 200010 wireless

Ger

Zie HIER een rijtje handleidingen ook in het Nederlands en als je goed kijkt zit er ook en pdf tussen met de uitleg over portforwarding.

Geweldig dat internet.

Geplaatst door jjw
Zie HIER een rijtje handleidingen ook in het Nederlands en als je goed kijkt zit er ook en pdf tussen met de uitleg over portforwarding.

Geweldig dat internet.

Dankje wel heb dit over het hoofd gezien en wist ook niet dat mijn probeem daar mee te maken had
maar we gaan het uit proberen P.S moet mijn zwager
dit ook doen

Ger

Als je zwager dezelfde router hebt wel, anders werkt het niet, mits natuurlijk die instellingen bij hem al gedaan waren, omdat je zelf zegt dat het daarvoor wel werkte.

Geplaatst door jjw
Als je zwager dezelfde router hebt wel, anders werkt het niet, mits natuurlijk die instellingen bij hem al gedaan waren, omdat je zelf zegt dat het daarvoor wel werkte.

Toen had hij nog geen router deze is van het merk sitecom

Ger

En het type, dan kunnen we daar vast ook wel een handleiding voor vinden namelijk.

Geplaatst door jjw
En het type, dan kunnen we daar vast ook wel een handleiding voor vinden namelijk.

Daar kan ik nu niet achter komen en het vragen aan mijn zwager dat gaat zeker niet want die heeft er geen
verstand (digibeet }

Ger

Nou verstand hoeft hij niet te hebben hoor om te lezen, het staat gewoon op het apparaat.
Maar goed, die eerst de jouw maar instellen, mischien dat het dan al werkt, en anders zul je toch moeten kijken bij hem.

Geplaatst door jjw
Nou verstand hoeft hij niet te hebben hoor om te lezen, het staat gewoon op het apparaat.
Maar goed, die eerst de jouw maar instellen, mischien dat het dan al werkt, en anders zul je toch moeten kijken bij hem.

Heb als al geprobeert maar niet helpt

Ger

Hoe bedoel je?? als je de handleiding gevolgd hebt, dan heb je in ieder geval een poort open gezet.
Dan zou het moeten gaan werken, mits uiteraard de tegenpartij ook die poort open heeft staan, anders wordt het alsnog zeuren.

Geplaatst door jjw
Hoe bedoel je?? als je de handleiding gevolgd hebt, dan heb je in ieder geval een poort open gezet.
Dan zou het moeten gaan werken, mits uiteraard de tegenpartij ook die poort open heeft staan, anders wordt het alsnog zeuren.

De vraag is dan welke poort ik moet open zetten??????

Misschien een stomme vraag maar ja !!!!!!

Ger

Een overzicht van welke poort bij welke prog hoort, is
HIER <----- te vinden, je kunt hier de naan van de software in vinden en dan kijken welke poort daar voor bekend is en met welke toepassing.

PS: er zijn geen stomme vragen hier op Helpmij.nl, alles is welkom.

Geplaatst door jjw
Een overzicht van welke poort bij welke prog hoort, is
HIER <----- te vinden, je kunt hier de naan van de software in vinden en dan kijken welke poort daar voor bekend is en met welke toepassing.

PS: er zijn geen stomme vragen hier op Helpmij.nl, alles is welkom.

Dat druf ik niet helemaal aan wan t straks kunnen zomaar binnen komen

Ger

Wees gerust, dat gebeurdt niet zomaar hoor, als er een poort scanner voorbij komt die de poort als zodanig open ziet, dan zal hij hooguit proberen te pingen in je netwerk.
Dit kan niet zoveel kwaad.
Ik heb zelf al een lange tijd een aantal poorten open staan voor aplicaties, er is nog nooit wat gebeurdt.
Als je de poort niet open zet dan zal de aplicatie niet gaan werken.
De keus is dus aan jezelf.

Geplaatst door jjw
Wees gerust, dat gebeurdt niet zomaar hoor, als er een poort scanner voorbij komt die de poort als zodanig open ziet, dan zal hij hooguit proberen te pingen in je netwerk.
Dit kan niet zoveel kwaad.
Ik heb zelf al een lange tijd een aantal poorten open staan voor aplicaties, er is nog nooit wat gebeurdt.
Als je de poort niet open zet dan zal de aplicatie niet gaan werken.
De keus is dus aan jezelf.

Eindelijk is het gelukt de poorten van msn netmeeting open gezet ern het werkt de vlag ging uit bij mijn zwager hartelijk DANK

Ger

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan