Verbindings probleem tussen outlook en Exchange server

Status
Niet open voor verdere reacties.

Divje

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
23 jul 2010
Goedemorgen,

Ik zit met een probleem. Wij hebben hier exchange server 2003 en verschillende pc's met office 2003 en 2007 door elkaar heen. Nou is het altijd goed gegaan. Zo draaien we al jaren, maar sinds een maand krijgen we problemen.

Op enkele pc's met office 2007 krijgen we een melding dat outlook probeert gegevens op te halen van de microsoft exchange-server. Hierdoor duurt het een minuut voordat je weer wat kan doen. Heb al meerdere dingen geprobeerd, maar heb geen idee waar het aan kan liggen. Vooral omdat deze pc's het altijd goed hebben gedaan. Daarnaast hebben niet alle office 2007 pc's het. We hebben ongeveer 30 pc's met office 2007 en 5 ervan geven plotseling een foutmelding.

Ik hoop dat iemand een oplossing voor dit probleem weet.

1. Huidige volledige ip-instellingen vergelijken tussen pc's met O2007 waar het wel werkt en waar het niet (meer) werkt. Vooral DNS-server, DHCP-server, ip-adres en standaardgateway instellingen zijn hierbij relevant.
2. Nakijken of het Outlook profielen wel overeenkomen/evt. corrupt zijn. Evt. Outlook-profiel opnieuw aanmaken (of een extra Outlook profiel maken om mee te testen).
3. Scanpst en Scanost toepassen om te zien of er misschien data-corruptie zit in resp. het .PST en .OST bestand. Zie hier
4. Checken of de .PST en/of .OST bestanden ondertussen niet te groot zijn geworden. Microsoft heeft de grens op 20 GB per bestand gelegd.

Succes,

Tijs.

Oplossing

Hallo,

Ik ben benieuwd of uw probleem is opgelost. Ik heb namelijk een zelfde probleem.
Ik heb op de betreffende PC al de hosts file aangepast voor het geval het een DNS kwestie is. Outlook caching is uitgeschakeld dus het zo geen corrupte ost mogen zijn.
Het is echt hindelijk voor de betreffende gebruiker.

Gr Willem

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan