verbindings verschil

Status
Niet open voor verdere reacties.

takumi

Gebruiker
Lid geworden
25 okt 2005
hoi.

Ik zit met het volgende vraag/teleurstelling/of hoe je het ook wilt noemen.

Ik heb een internet verbinding van de provider wanadoo via kpn

de bandwidth up/down (kbit/sec) 512/3072

Maar als ik wat download gebeurd dat nooit sneller dan 100 mb/sec terwijl dit volgens mij 3x zo hoog kan zijn.
(mits ik het goed begrijp)

Waar kan dit aanliggen en wat kan ik hier aan doen.

of is dit altijd zo? en begrijp ik het helemaal verkeerd?

Dat is mogelijk .Het ligt vaak aan de "toe leverancier waar de download vandaan komt of aan de hoeveelheid gebruikers op dat moment etc.
Ik zou dat hier en daar is uit proberen En ook naar speedtest.nl gaan voor een test

384 kB/s is het maximum met die verbinding... maar afhankelijk van 100 factoren, waarvan er meer dan 90 niet door jou te beïnvloeden zijn...

Eén tip: zet je UPload nooit hoger dan 70% van je maximum [als je download dan wordt de ontvangst van elk "pakketje" door jouw PC bevestigd aan de verzender [dat is dan een kleine upload..] zit je upload klem tegen het maximum dan duurt het langer voordat die bevestiging verstuurd is, dus ook weer langer voordat het volgende pakketje komt.......]

jah dat eerste wist ik, maar het ging om bestanden van een server van iemand die ik ken, en hij had de upload compleet open gezet. en bij speedtest komt er uit 110kbs bij download en bij upload 38.5 kbs

dus volgens mij mis ik nog steeds iets.

Ik heb een cat 3 kabel tussen me modem en splitter van de isdn, kan het hier eventueel aanliggen, en wat kan anders een oplossing zijn voor dit geval?

Die cat 3 kabel is geen probleem... maar hoe lang is die kabel? Bij een metertje of 3 kun er zelfs het snoertje van je schemerlamp tussen zetten, maar boven de 20 meter wordt het wel langzaam een item...

de lengte is misschien net 1,5 meter.

sorry voor de late reactie

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan