Verbindingsprobleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

paulburuma

Gebruiker
Lid geworden
11 dec 2001
Ik heb een probleem bij een kennis:

zij hebben een modem van upc met hierachter een wireless router. Nu kan men sinds kort niet meer op een aantal sites komen welke op een server staan.
Zonder router werkt het wel.
Andere sites als nu.nl en knmi.nl werken wel gewoon. Heb gaat dus specifiek om 1 ipadres waar ze niet meer op kunnen komen.

waar zou dit probleem in kunnen zitter?

Groet,

Paul

Dat duidt op een dns probleem. Kom je op de site via een ander provider of via een smartphone? Ik begrijp niet waarom je rechtstreeks aan de upc modem wel op de site kan komen, maar via de wireless router niet. Dat zou betekenen, dat je via de upc modem de dns server van upc gebruikt, maar op de router ander DNS servers (b.v van google).

Dat maakt het voor ook vreemd:

zojuist nog even contact gehad met de familie:

Sitecom 300N Wireless Router
Als we een netwerkkabel tussen de UPC-modem en laptop leggen, dan is de Deto-site wel normaal te benaderen (via proxy-server ook) maar met de Wireless Router dus nog steeds niet.

Het enige wat er afgelopen tijd veranderd is, is dat er een blu ray speler in het netwerk gehangen is. Maar dat verklaard voor mij niet waarom specifiek 1 ipadres niet meer te benaderen in met de betreffende sites.

er wordt gewerkt vanaf een laptop

En hoe komt de Sitecom router aan zijn IP adres? Is deze statisch (ik gok erop) of dynamisch via DHCP?

Controleer eens de DSN servers, die in het UPC modem staan, en vergelijk deze met de instellingen in de Netgear router.

Ik ben het met Lutz eens: Ik vermoed óók een DNS-probleem.

Probeer (zodra je de zaken hebt geïnventariseerd waar Lutz het in zijn posting over had) om in de IPv4 instellingen van je netwerkverbinding eens vaste DNS-servers in te stellen (ipv. ze te laten toekennen via DHCP):
8.8.8.8
en
8.8.4.4

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan