verbindingsproblemen in Spanje

• Onderwerp starter Onderwerp starter kiek
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

kiek

Gebruiker
Lid geworden
10 dec 2007
Hallo allemaal,

Ik weet niet of dit de goede plaats is voor mij vraag maar stel hem toch. Wij wonen in Spanje en hebben daar internet via (de enige provider) Telefonica (movistar).

Wij (stel) hebben 2 dell-laptops met windows XP die prima op het netwerk werken. Echter de laptop van onze bovenbuurman (60+) werkt niet op het netwerk.

Hij beschikt over een Acer Aspire 7520G. Deze laptop heeft al eens verbinding met het netwerk gehad, maar als hij nu probeert te verbinden met het netwerk waar wij ook op zitten (Wlan) dan geeft de laptop de melding: De verbinding is geannuleerd dit is mogelijk vanwege een time-out of een gebruikershandeling.
De verbinding is beveiligd met een code.

Ik heb op internet gezocht maar niemand schijnt met een oplossing te komen. Kan ik dit voor deze oude man oplossen? Nog geen week geleden werkte alles prima.

Alvast bedankt voor de moeite.

zijn er enige veranderingen op pc van die oude man of de wifi router gedaan in die week?

zover ik weet niet, maarja, het is een oude man die wel zomaar overal op klikt.

Ik begrijp dat het dus een vrij complexe zaak is? Dan ga ik hem aanraden naar een professional te gaan. Ik had verwacht dat het misschien een instelling was maar alles is (zover ik kan zien) normaal.

wat ook kan is dat de oude man de laptop heeft verplaatst naar een plek buiten het bereik van de wifi router. kijk daarom maar of die laptop het wel doet als hij in jullie huis is.

ha die Kiek,

spijt me joh dat ik je niet kan helpen, ik heb werkelijk geen idee;

ik heb echter wel een vraag, kun je mij vertellen hoe de internetverbinding via Movistar in Spanje bevalt; is de verbinding betrouwbaar, snel genoeg, heb je het modem/ de router ook via Movistar, heb je daar extra voor moeten betalen, wat zijn de maandelijkse abonnementskosten, is dit alleen voor internet of ook voor teleFOON?

Sorry, wel een hoop vragen, ik weet het, maar ik heb voor ruim een jaar een appartement op Mallorca en ik gebruik tot nu toe een dongel van Vodafone, maar de verbinding is knudde en de kosten zijn hoog. Ik zou het erg op prijs stellen als je me kunt informeren. Bedankt alvast.

Leo

Al geprobeert de wifi router te resetten? Dat helpt meestal wel, al moet je daarna wel alle instellingen opnieuw instellen, ook die van de beveiliging. Als je hem hebt gereset is je netwerk namelijk open (bij mij ten minste).

Nog wat tips voor een beter bereik:
- Plaats hem hoog
- Plaats hem niet in een verborgen hoekje
- Plaats hem niet in de buurt van andere electronica of andere dingen waar veel metaal in zit.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan