verbindingsproblemen na stroompanne

Status
Niet open voor verdere reacties.

ronaldduck

Gebruiker
Lid geworden
28 jan 2009
ik heb een pc draaien op windows xp

telkens als thuis de electriciteit wegvalt en ik opnieuw opstart heb ik problemen.

mijn modem ( een d-link DFE-530tx pci fast ethernet adapter (rev C-)
of mijn netwerkkaart zorgen ervoor dat er geen internetverbinding meer is.

ofwel zegt ie "netwerkkabel niet aangesloten", of bij herstellen verbinding ; lukt het niet.
nu heb ik via internettips eens geprobeerd in eigenschappen van mijn netwerkkaart (configureren de volgende dingen gewijzigd):

adaptive interrupt: enabled
connection type: 10 tbase full
flow control enabled
network adres : niet aanwezig
enz/

vooral die connection type, : 10 tbase full heeft ervoor gezorgd dat ik terug op internet kan.
PROBLEEM: mijn snelheid is zeer laag. Ik heb via mijn provider een max downloadsnelheidcapaciteit van 12MBs, meestal zat ik rond de 10 mb.
nu haal ik nog niet 1 mb.

opm: als ik bij connection type 100 tbase full aanduid, maakt hij verbinding maar zegt ie
"geen of beperkte verbindingsmogelijkheden"

vragen:
1: Oorzaak probleem? zou het kunnen dat door stroompanne bovenvermelde instellingen wijzigen?
2: hoe krijg ik mijn snelheid terug omhoog?

nog even vergeten te zeggen.
verbinding router en pc via kabel. Maar aan de kabel ligt het niet. Al een andere geprobeerd en aan de netwerkkaart ligt het
ook niet, want ik heb ook nog een vaste netwerkkaart op mijn moederbord, en die geeft hetzelfde probleem. Gisteren werkte
alles nog perfekt, maar stroom moeten afzetten en daarna is de miserie begonnen. In het verleden nog eens aan de hand
gehad en ook zitten klooien voor ik het terug in orde had. Toen per toeval waarschijnlijk het juiste gedaan.
graag hulp

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan