Verbindingsproblemen, nu ook weer met Devolo-apparaat

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sippie

Gebruiker
Lid geworden
19 jul 2008
Berichten
24
Beste mensen,

Ik blijf verbindingsproblemen hebben; het internet ligt er steeds vaker uit, nu ongeveer 2 keer per dag. Maar het wordt steeds frequenter.

Ik ben onlangs overgestapt van Ziggo naar XS4all, omdat de verbinding er toen wel 10 keer per avond uit lag en de problemen waren ontstaan toen ik ooit naar Ziggo ben overgestapt. (Vanaf dát moment kreeg ik verbindingsproblemen maar ik had andere dingen aan m'n hoofd en heb toch door kunnen werken.)

Nu dus een nieuwe modem van XS4all gekregen, is geïnstalleerd door een monteur, het is een Fritzbox. Verbindingsproblemen bleven, zij het véél minder. Door een monteur werd mij aangeraden een Devolo-apparaat aan te schaffen. Gedaan: één in de meterkast aangesloten, één bij m'n desktop PC. De afstand tussen deze twee punten is echter wel ruim 9 meter.

Ondanks al deze kunstgrepen blijft m'n verbinding er geregeld uitknallen. Wel kort, of ik start opnieuw op en dan is het weer allemaal goed. Maar het wordt nu toch wel steeds vaker.

Ik begrijp er geen hout van. Wie heeft advies/tips?
 
Dus feitelijk is alles vervangen tussen het internet en je laptop/pc. Als je voor en na wijziging problemen blijft houden dan zou het logischerwijs dus aan je laptop/pc moeten liggen.
 
Hoi Roger, dank je voor het meedenken. Mijn desktop PC is een nieuwe, twee jaar geleden aangeschaft. De problemen zijn identiek. Dus dat lijkt me niet het probleem. Wat ik wel zit te denken is dat ik in een oud pand woon uit 1850 met dikke muren. Geeft dat signaalproblemen of werkt die Divolo via het stopcontactnet?
 
En als je een netwerkkabel tussen de Devolo en PC zet (wifi tijdelijk even uitschakelen op je pc). Gaat het dan beter?
 
Die zit er al... ik heb geen idee of de wifi nog aan of uit staat op m'n PC trouwens...
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dus bedraad en draadloos werkt het niet vlekkeloos, en daarnaast ook nog een provider/router wissel. Dan is de enige overeenkomst tussen die 2 situaties je eigen pc. Dus ik zou daar eerst eens gaan zoeken.
 
Dus bedraad en draadloos werkt het niet vlekkeloos, en daarnaast ook nog een provider/router wissel. Dan is de enige overeenkomst tussen die 2 situaties je eigen pc. Dus ik zou daar eerst eens gaan zoeken.
Maar waar kan ik kijken, wat kan er mis zijn...? Ik heb geen idee omdat het probleem hetzelfde bleef toen ik een nieuwe desktop PC kocht....
 
Gaan we anders oplossen.

Rustig wachten tot de verbinding er weer uitligt. Op dat moment kijken wat je IP instellingen zijn en vergelijken met de IP instellingen van een werkende situatie
 
Gaan we anders oplossen.

Rustig wachten tot de verbinding er weer uitligt. Op dat moment kijken wat je IP instellingen zijn en vergelijken met de IP instellingen van een werkende situatie
Oké! Ehm, waar kan ik die IP-instellingen vinden...?
 
Helaas heb ik hier geen verdere hulp ontvangen. ?!

Elders heb ik verder gepost en uiteindelijk bleek dat alleen een ethernetkabel van mijn desktop PC naar mijn meterkast, de oplossing was. Die Devolo was absoluut onvoldoende, de snelheid was 8 Mbs. Veel te traag. Gelukkig is het probleem nu opgelost.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan