Verbndingssnelheid pc op zolder verhogen/verbeteren????

Status
Niet open voor verdere reacties.

frappels

Gebruiker
Lid geworden
2 sep 2004
Recent kon ik een voetbalwedstrijd live op de eredivisielive.nl bekijken op mijn desktop.
Bleek echter dat de snelheid te gering was, waardoor ik halverwege maar gestopt ben.
De snelheid bleek te laag.

De gegevens van mijn pc zijn:
• Verbinding: ADSL (van Telfort, 20 MB download)
• Welk besturingsysteem Windows XP
• Gebruik je een firewall: Windows firewall
• Welk merk en type router of modem: Zykel, type P26
• Als je draadloos verbinding wilt maken welk merk en type wireless kaartje gebruik je dan? RT2500 USB Wireless LAN Card

Voor verbinding met kabel: VIA VT6105 Rhine III Fast Ethernet Adapter.
Daarnaast beschik ik nog over een 1394-netwerkkaart.

Mijn pc, van Medion) is verbonden met een plugin van Devolo ((dLan Ethernet, highspeed 85) en loopt dus via het elektriciteitsnet. Mijn pc staat op de zolder, 2de verdieping, router zit in de meterkast, begane grond.
Via speedtest kom ik op een snelheid: van net over de 400KByte/sec, dus 3,2 MB.
Met aansluiting via een kabel kom ik al snel op 590 tot 600 (KByte/sec., nog wel wisselvallig). Op de eerste verdieping heeft mijn zoon draadloos op zijn laptop (Windows Vista) een verbindingssnelheid van 700 KByte/sec en op de begane grond hebben we op een laptop de snelheid van ruim 500 KByte/sec (windows xp).

Ik had verwacht dat de plugin op het electriciteitsnet, mij een hogere snelheid zou geven, naast meer veiligheid. Helaas.
Nog aanvullende gegevens: moederbord pc is een MSI MS 7091 (medionPC). Processor Intel Pentium 4550).

Wie o wie weet hoe ik de snelheid kan opvoeren???? Met Telfort 20 MB moet ik er toch meer uit kunnen halen?? :confused::(

Helaas, deze optimizer geeft aan dat al mijn networkadapters al ingesteld zijn op 20 MB.

Er is echter geen verbetering opgetreden. Zijn er wellicht nog andere mogelijkheden.:rolleyes:

Heb je met op speedtest al gekeken wat je werkelijk aan snelheid haalt?
Heb maandenlang bij KPN voor een 40 mb abonnement betaald terwijl de ADSL maar 8 mb kon halen

Voortaan eerst maar lezen, ja speedtest heb je dus al gedaan. Lijkt op een beperking bij je ADSL aanbieder. Je kunt ze eens bellen en dan kunnen zij vanuit de centrale bepalen wat echt haalbaar is.

Ron

Laatst bewerkt:
Ik heb vandaag gebeld met Telfort: kan volgens hen op mijn adres maximaal 15.784 kb/sec ontvangen. De modem geeft als ontvangst 14.979 (vanmiddag) en 13.500 (vanavond) aan. Ook is mijn upload snelheid laag. Volgens de helpdesk moet ik een snelheid kunnen halen van 1000 KB/sec, haal echter met mijn plugin net iets over de 500 KB/sec en met de kabel aangesloten iets meer dan 500 KB tot 700 KB. Dit wisselt echter, kan zomaar teruggaan naar 500 of lager. Waar dat aan ligt. Tijdens deze test is een andere laptop elders in huis ook draadloos verbonden met de router downloadsnelheid 6500 kb/s. Mijn verbinding met een kabel (bedrading) aan de router is 4762 kb/sec. Al met al is dit geen goed resultaat.

Wie advies heeft, graag.;)

Helaas, ook na configuratie vd modem, geen verbetering. Ook niet met aanpassen bandwijdte, zoals dynabite adviseerde.

Mijn draadloos internet is nu sneller dan met de plugin.
Wie heeft er nog een alteratief idee???:(

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan