Verbonden maar beveiligd

Status
Niet open voor verdere reacties.

rayadam1973

Gebruiker
Lid geworden
1 aug 2013
Goedendag,

Ik heb vandaag een T-Link Archer 7 Router geïnstalleerd. Ik merk zeker een groot verschil op mijn apparaten.

1 laptop krijg ik niet sneller met internet omdat de verbinding die ik maak verbonden is, maar beveiligd.
Terwijl op een andere PC er gewoon ALLEEN verbonden bij staat.

Ik heb de bios al een update gegeven, maar geen resultaat.

Informatie over de Draadloze verbinding

Ralink RT5390 802.11bgn WIFI Adapter (ook geüpdatet)
Windows 10
Toegangstype Internet
Thuisgroep Verbonden

Wat kan er aan de hand zijn. Wie heeft een tip of oplossing

a. Je bedoelt een Archer T7, zoals hier voorgesteld.
b. Zie a. dat die router dualband is, dus waar verbinden "de andere pc's/laptops" mee? Met het 5 Ghz wifi netwerk of met het 2,4 Ghz wifi netwerk?
c. Die Ralink is alleen voor de 2,4 Ghz band. Kan max. 150 Mbps hebben, maar dan moeten er wel meerdere kanalen zijn ingesteld voor de wifi verbinding op de 2,4 Ghz.
Ook kan het zijn dat je daar 802.11g hebt ingesteld ipv. 802.11n
d. Je praat over verschil, maar niet over welk verschil: Verschil in snelheid, verschil in signaalsterkte... Laat onverminderd wat ik bij a. t/m c. schreef.
e. Of het de nieuwste driver is betwijfel ik, eerlijk gezegd. Alleen als je hier recentelijk de driver hebt gedownload en geïnstalleerd, dan geloof ik het. [Fake een naam en e-mail adres, maar vul de rest (=getoonde Captcha code) naar waarheid in.]

Ik zie verder geen relatie met je verhaal over "verbonden maar beveiligd", want alle wifi verbindingen met die router zijn beveiligd (ik ga uit van WPA-2 encryptie, wat standaard is).

Tijs.

Laatst bewerkt:
Dank voor je bericht:

Hierbij wat extra informatie

Snelheden huidige laptop

70.961.128 verzonden
2.9.01.665.060 ontvangen

Snelheden laptop met verbonden beveiligd in beeld

547.929 verzonden
1.525.589 ontvangen

Werken onder WPA2 Encryptie en op 2,4 GH aangesloten

Bij Draadloos Netwerk staat openbaar

Ik heb nog even verder gekeken en de ADhoc Ondersteuning 802.11N staat uitgeschakeld. Laat ik zo zeggen ik heb beide verbindingen van beide laptops naast elkaar gezet en het ziet er hetzelfde uit. Alleen de snelheden zijn beduidend minder omdat hij ergens tegen aan loopt (dus beveiligd)

De Bios is op de officiële manier geupdatet, de driver van de kaart ga ik nog even doen.

Wat jij weergeeft is de hoeveelheid data die verstuurd en ontvangen is. Dat is niet de (link-)snelheid.
Welke snelheid er (op dat moment) van toepassing is staat ook op dat zelfde schermpje (of hang met je muiscursor even boven het netwerkverbindingensymbool, rechts onderaan het scherm, naast de klok).

Verder: Als je gebruik wilt maken van gedeelde mappen en/of printers etc., dan is het zinvol om het type netwerk te veranderen naar Thuisnetwerk, maar dat heeft verder geen invloed op de (link-)snelheid, puur op de firewall instellingen.

Tijs.

Dank voor je bericht. Uit jouw bericht kan ik nog niet echt een duidelijk antwoord van mijn probleem opmaken.
Firewall staat uit, dat was het eerste wat ik kon bedenken in deze.

Ben het met je eens dat de snelheid die ik opgeef niet geheel alles weergeeft, maar het zegt wel wat over de verbinding.

We delen niets, dus hoeft niet specifiek op delen te staan.

Hoop dat er een oplossing komt.

[Hoeveelheid geupload en gedownload zijn, tussen pc's/laptops, niet vergelijkbaar en geven dus ook geen enkele nuttige informatie, want op de ene pc/laptop worden andere dingen opgevraagd en verstuurd dan vanaf de andere. Bovendien moet je er niet vanuit gaan dat elk type laptop/pc qua wifi even snel is als de andere (afhankelijk van computer, afhankelijk van gebruikte wifi chip etc.]

In hetzelfde scherm waar je het aantal bytes gedownload en geupload ziet staat ook de verbindingssnelheid.
Die verbindingssnelheid, daar vroeg ik om (zie de vorige posting), en nu vraag ik het voor de laatste keer.

Verder (nog) geen terugmelding of je de gelinkte driver nog gedownload en geïnstalleerd had (zie posting #2).

Onder de streep kan ik hier verder geen tips meer geven (behalve driver updaten) want ik heb 0 inzicht in hoever de verschillende pc's/laptops van die router afstaan, wel of niet muren etc. en natuurlijk telt ook mee de (2,4 Ghz) netwerken in de buurt van waar die laptop wordt gebruikt (en ook daar kan ik niets aan doen / geen tips over geven).

Tijs.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan