verbonden met beperkte toegang via draadloos netwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

cheryls

Gebruiker
Lid geworden
12 apr 2011
Hallo allemaal,

Wij hebben pas geleden een nieuwe Thomson router gekregen, die doet het prima. Maar sinds een paar dagen werkt het internet niet meer op mijn Acer Aspire 9300 met Vista laptop, terwijl het wel gewoon werkt op mijn Asus PC (windows 7), mijn mobiele telefoon en Ipod touch. Als ik op Diagnose en Herstel klik dan krijg ik de vraag of ik automatisch nieuwe IP-instellingen voor netwerkadapter 'Draadloze netwerkverbinding' wil ophalen. Dit heb ik al meerdere keren uitgevoerd, maar helpt niet. Daarna wordt gevraagd of om de Netwerkadapter 'Draadloze netwerkverbinding' opnieuw in te stellen. Ook dit haalt niet uit. Ik heb vernomen van andere vragen dat het aan mijn verouderde netwerkkaart kan liggen. Ik heb echter de broadcom 802.11g upgedate maar ook dit haalde niets uit. Ik heb ook nog eens een nieuwe netwerkadapter gekocht omdat ik eerst dacht dat daar het probleem lag, maar ook dit helpt niet.

De verbinding, wat hij eerst wel herkende als thuis netwerk, is nu ook op eens een onbekend netwerk.

Het heeft wel gewerkt de afgelopen weken, met af en toe wel dat ie kuren had en dat het wat langer duurde voordat ik internet kreeg. Ook maakt mijn laptop dan meteen verbinding met een openbaar netwerk, wat ik niet wil. Ik heb deze vaker verwijdert maar het komt steeds terug. Ik heb dan ook steeds het automatisch verbinding maken met dat netwerk afgevinkt, maar als ik het daarna verwijder, komt ie terug en is het weer aangevinkt.

Ook een oplossing van microsoft voor TPC/IP (of iets in die richting) heeft niet gebaat.

Ik heb voor mijn gevoel alles geprobeerd, maar ik dat jullie me kunnen helpen.

Groetjes,
Cheryl

Hoi,

Ik neem aan dat je ook al eens de router hebt gereset?
Dat vermeld je namelijk niet.

Je zegt dat je ook een oplossing met TCP/IP hebt geprobeerd.
Dat zal misschien het volgende zijn. Zo niet, probeer dit dan eens uit.

Ga naar netwerkcentrum, klik links op netwerken beheren.
Rechtsklik op je huidige verbinding. Zet het vinkje bij TCP/IP 6 uit en laat die op 4 aanstaan.

Kijk ook eens in apparaatbeheer. Zie je daar uitzonderingen?
Druk op menu start, voer devmgmt.msc in en druk op enter voor apparaatbeheer.

Edit: Heb je ook al eens je eigen netwerkkaart uitgezet en weer aangezet?
Dit kan ook met de functie netwerken beheren in netwerkcentrum. Klik weer rechts en schakel de verbinding uit en weer aan.

Succes. :thumb:

Laatst bewerkt:
Dank voor je reactie!

Ja ik heb de router al vaker geprobeerd te resetten maar het helpt niks voor die laptop.

Nu (niet na deze handelingen, maar ik vermoed na die updates van broadcom) werkt Acer Enet Management niet meer. Dat programma werkt wel als ik de Netgear Wireless Adapter aansluit, maar volgens mij is het dan niet nodig. Ik heb je handelingen uitgeprobeerd maar heeft niks uitgehaald. Bij apparaatbeheer staat die Broadcom, NVIDIA nForce-netwerkcontroller en de Wireless USB adapter.

Ondertussen zit de Thomson weer te vechten met het openbare netwerk, dat steeds ertussen komt.

Iets anders wat ik zou kunnen doen? En kan ik ook nog die andere installaties deinstalleren?

Nog graag een verwelkoming op helpmij.nl.

Ik begrijp de situatie niet helemaal.
Je hebt een laptop die draadloos werkt op je router.
Die router is een Thomson.
Op je laptop staan drivers van nvidia, van broadcom en van netgear.
En je maakt gebruik van Acer Enet Management?

Let op, haal niet alles door elkaar. Je maakt het jezelf makkelijker door 1 programma te gebruiken. Je hoeft het niet te verwijderen, maar het mag wel.

Je kunt ook nog eens proberen om een systeemherstel uit te voeren.
Deze vind je in menu start > bureau-accessoires.

Oh, en met bijzonderheden in apparaatbeheer bedoel ik uitroeptekens of vraagtekens o.i.d.

Blijf in ieder geval 1 ding gebruiken om verbinding proberen te maken.
Controleer ook eens of het wachtwoord nog klopt en de juiste sleutelindex staat.
Die moet matchen met die in je routersettings.

Groet,

Laatst bewerkt:
Merci!

Heb het systeemherstel uitgevoerd, maar heeft niks uitgehaald.

En ja, die broadcom en nvidia hebben er altijd al op gestaan, en acer enet management heeft dat dan aan elkaar gekoppeld (zo dacht ik dat het in elkaar zat). Het heeft voor een paar dagen geleden, nog altijd gewerkt dus ik dacht dat mijn netwerk adapter kapot was en heb die Netgear gekocht. Ik heb om die uit te proberen de Broadcom eens uitgeschakeld, maar dan wordt er gevraagd of ik die weer wil inschakelen, ook al probeer ik met die Netgear verbinding te maken.

Het zal wel met elkaar in conflict liggen ben ik bang, maar ik weet verder niet hoe ik acer enet management of die andere uit kan zetten zonder dat er gevraagd wordt of ik ze in kan schakelen.

Het wachtwoord en de sleutelindex heb ik al meerdere keren ingevoerd, dus die moet kloppen.

Ik denk toch dat het aan de IP-adressen of iets ligt, ik las ergens dat het IP adres minstens 192. moet zijn en ik krijg 169? Of zou dat niks uit moeten maken?

Kun je er niet voor zorgen dat je de netgear uitschakelt?
Of dat je juist alles uitschakelt, en dat je de instellingen handmatig met windows vista uitvoert?

N.b. je internet werkte niet voor je de netgear had, dus ik betwijfel of er wel een conflict is.

Mijn kennis reikt helaas niet zo heel ver.
Ik zou je geen advies durven te geven.
Ik hoop dat een medehelper je misschien kan verlossen van dit probleem.

Laatst bewerkt:
Ja, haal de USB ook uit de poort als ik niet met Netgear wil verbinden, dus dan zal het dat probleem wel niet zijn.
Thanks anyway!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan