verbonden met netwerk maar geen dataverbinding

Status
Niet open voor verdere reacties.

pslijper

Gebruiker
Lid geworden
23 mei 2001
Beste .....

Het volgende speelt.
Bij mij thuis heb ik net een samsung galaxy s2 i9100 gekocht en deze draaid op mijn wifi netwerkje perfect.
( zit overigens bij ziggo )
Regelmatig ga ik naar rotterdam, waar mijn vriendin een experiabox heeft en verder en laptop en een samsung galaxy ace.
Haar configuratie "draaid" goed.
Nu het vreemde, mijn wifi scan detecteerd het netwerk.
Wachtwoord is ingevoerd ip adres opgehaald echter daar houd het dan bij op.
Ik bedoel als ik internet op wil of mail opvraag of op eniger wijze data wil hebben met gebruik making van het netwerk doet het apparaat het niet.
Weet iemand waar dat aan kan liggen ???

bvd wout

Heeft ze misschien haar MAC-filtering aanstaan in de experiabox? Met MAC-filtering kun je draadloze apparaten uitsluiten van internet.

Laatst bewerkt:
is niet controleerbaar, zit nu in zoetermeer maar kan dat dan resulteren in het feit dat haar samsung wel "werkt" en de mijne niet ?

Elk netwerkapparaat heeft een "uniek" mac-adres. Om te voorkomen dat onbevoegden op je netwerk zitten kun je naast wep- of wpa-beveiliging ook mac-filtering aanzetten. Je geeft dan in een lijst in je router aan welke mac-adressen toegang hebben. Als haar apparaten in die lijst staan en die van jou niet, dan heeft zij internet en jij niet...

Leesvoer

Laatst bewerkt:
ok :) maar kan het dan zo zijn dat ik verbonden ben echter geen data er vanaf halen kan ?

Dat kan. Afhankelijk van de instellingen/restricties kun je wel verbonden zijn met de router maar geen internet hebben. Je hebt dan wel een ip-adres (192.168.x.x). Rest wel de vraag of je vriendin handig genoeg is om dat alles ingesteld te hebben. KPN gaat zover in elk geval niet, die laat het bij standaard WPA-beveiliging...

:) bedankt voor de hulp, na een hardware matige reset van de modem is het probleem opgelost dus einde probleem voor dit jochie :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan