Verbonden Range Extender niet vermeld in lijst met DHCP-clients ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Robert Vervloet

Gebruiker
Lid geworden
5 apr 2008
Ik heb een Wirelles Dual Band Range Extender van Belkin, die constant blauw brandt als teken dat hij verbonden is, nochtans staat hij niet in de bovenvermelde lijst met DHCP-clients? Is dit mogelijk of heb ik ik iets over het hoofd gezien? Weet iemand een antwoord?

Robert Vervloet

Een accesspoint en ook repeaters/extenders hebben (zodra ingericht/geconfigureerd) doorgaans géén vast eigen ip-adres en vragen er ook geen aan aan de dhcp server.
Zijn dus volledig transparant, ook wat (het gebruik van) ip-adressen betreft.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Ik schrijf (niet voor niets): doorgaans
Er zijn repeaters/accesspoints die zijn in te stellen om tóch een ip-adres te hebben/aanvragen, maar ik ken ze niet anders dan dat het wordt uitgeschakeld tenzij je zelf aangeeft dat deze (standaard-)instelling niet gevolgd moet worden.

De handleiding van je accesspoint/repeater kan je vertellen of het is in te stellen of niet en zo ja, hoe dan precies.
Maar heb je ingesteld dat er een ip-adres moet worden aangevraagd dan geldt 'altijd' aanvragen en niet 'soms'.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Ik neem hier het verhaal over ip-adres/dhcp terug als het om extenders gaat: extenders hebben wel een ip-adres, doorgaans via dhcp toegekend. Gedragen zich als een router tussen twee wifi netwerken, als ik het goed begrijp: eentje die al bestond en het wifi netwerk dat ze zelf maken.
Zijn dus niet zo transparant als ik het bracht, excuus daarvoor.

Overigens is het interessant (en kun jij verifiëren) dat apparaten die aan het geëxtende netwerk zijn verbonden niet van de hoofdrouter een ip-adres krijgen maar van de extender.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Ik heb een Dual band wireless belkin router en een Dual Band belkin range extender. De dhcp-Ip-adressen worden toegekend door de router niet door de range extender, die krijgt zelf een IP-adres van de router Ik dacht dat repaeters en range extenders alleen het wirelles signaal van de router door stuurde naar verder verwijrde PC's? Mij router staat op de tweede verdieping en sommige PC's op de beneden verdieping.

Met een extender zijn er (zie vorige posting) altijd 2 wifi netwerken: het geëxtende (originele) wifi netwerk en het extedernetwerk. Dus de extender moet zowiezo iets doen voor de apparaten die op het extendernetwerk zijn aangesloten.
Als ik jouw posting goed begrijp doet de extender het zo dat hij zich als een switch gedraagt, dus ethernetpakketten (en dus ook ip-pakketten) doorgeeft vanaf extendernetwerk naar het geëxtende netwerk en terug.
Betekent ook dat de extender een tabel bijhoudt van de MAC adressen van alle apparaten die op het extendernetwerk zijn aangesloten.

Tijs.

Dus het originele netwerk is bij mij dat van de router ? Waar vind ik dan het extender Wifi netwerk ?

Scan rond, bijv. met inssider, en kijk naar wifi netwerken die hetzelfde kanaalnummer gebruiken.
Overigens zal de handleiding van de extender je wel aangeven hoe het tweede wifi netwerk gaat heten, dus ook daar kun je informatie halen.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan