• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Verborgen dingen in een excel sheet

Status
Niet open voor verdere reacties.

minnibureau

Gebruiker
Lid geworden
23 dec 2008
Hoi, ik ben pas nieuw op dit forum. Ik heb me nl ingeschreven omdat ik met een probleempje zit. Nl ik heb een hele boel excel sheets welke noodzakelijk zijn voor mijn job. Nu hebben we vastgesteld dat deze sheets heel veel ruimte innemen al naargelang er gegevens zichtbaar opstaan. Jullie horen mij al aankomen. Is er iemand die mij kan helpen hoe ik in een sheet of workboek alles tevoorschijn kan laten komen wat je op het eerste zicht niet zou zien. Ik heb gevonden dat er hier en daar tekstboxen opstaan met enkel spatie in, ook logo's die verborgen zitten, deze zijn zo klein gemaakt dat het enkel lijntjes zijn en zo verder. Deze dingen belasten de sheets enorm. Weet er iemand een oplossing voor dit euvel? Ik het graag doorgekregen. Ik neem jullie hulp met veel dank aan. Groetjes. ;)

Je kan objecten die erg klein zijn gemaakt snel herkennen door deze te selecteren via de witte pijl op je werkbalk 'Tekenen'. Deze werkbalk staat vaak onderin beeld. Zie je deze werkbalk niet, ga dan naar Beeld - werkbalken - tekenen.

De meeste linker knop van deze balk is een grote witte pijl. Klik deze aan. Ga vervolgens met je muis naar de linkerbovenhoek, klik met links en houdt vast, en ga met je muis naar rechtsonder. Op deze manier selecteer je alle objecten die zich binnen het vierkant wat je uittrekt bevinden. Klein gemaakt logootjes worden zo zichtbaar doordat er 6 vierkantjes omheen komen te staan. Een druk op 'delete' verwijdert ze. Let wel op dat je op deze manier alle objecten selecteert, ook diegene die je misschien wil bewaren.

Of Ctrl-G - speciaal - objecten

Verhoog, rdg1314 dit zijn al heel bruikbare hulpmiddelen. Amai wat ik allemaal in deze sheets zie staan is niet min nu. Het is juist of dat er een virus in mijn sheets is terecht gekomen. Ik ga het hier eerst verder mee uitwerken. Ik zal de komende dagen mijn resultaten melden en dan ook vraag afsluiten.
Alvast nogmaals dank.:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan