• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

verborgen kolom zichtbaar maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

radar

Gebruiker
Lid geworden
13 jan 2006
Wie kan me helpen bij onderstaand probleem?

In bestand, dat ik niet als bijlage kan toevoegen, gezien de info die het bevat, is kolom A niet zichtbaar.
spreadsheet begint met B; als ik geheel blad selecteer en naar kolom zichtbaar maken ga gebeurt er niets.
evenmin met slepen krijg ik de kolom zichtbaar.
Ik krijg wel als ik in de voorkolom ga staan met de rijcijfers, de inhoud te zien in formulebalk.
Hoe krijg ik deze kolom weer in beeld ?

Radar

Hoi,

Ga precies op het zwarte verticale lijntje staan tussen kolomtitel 'B' en het grijze blokje links daarvan (de muisaanwijzer veranderd) en klik op de rechtermuisknop ......

Tja, dan zou ik het ook niet weten.
Je moet in het snelmenu dat je met rechtsklikken krijgt wél op 'zichtbaar maken' klikken ....
Wellicht beveiligd (de optie zichtbaar maken is dan grijs)?

Laatst bewerkt:
Als kolom B verborgen is.
Heel de kolom A en C selecteren.
Dan kan je met
- Rechtermuisknop
- Zichtbaar maken

De kolom B weer zichtbaar maken.

je duwt F5 (ga naar) en je typt A1 in - OK. dan ga je naar opmaak - kolommen - zichtbaar maken.

steven

Zoals Ommeren zegt.
Ga op het streepje staan wat ik zwart hebt omcirkeld en met de linkermuisklik ingedrukt, sleep je naar rechts.
koloma.jpg

Zoals Ommeren zegt.
Ga op het streepje staan wat ik zwart hebt omcirkeld en met de linkermuisklik ingedrukt, sleep je naar rechts.
koloma.jpg

Ja, of op kolom B gaan staan en met de linkermuisklik ingedrukt naar links (boven de rijnummers) slepen. R.M knop >> zichtbaar maken.

Nog een mogelijkheid is om de kolommen C-B en de rijaanduidingen te selecteren. Vervolgens rechts klikken en unhide

Ron

Als eerdere tips niet helpen controleer dan eens of je niet toevallig titels blokkeren aan hebt staan op de scheiding van A en B.
Hierdoor blijft A mogelijk buiten beeld terwijl ie inmiddels wel op zichtbaar gezet is.

Helaas al deze opties werken niet.
Ik heb werkblad geheel geselecteerd en gekopieerd naar ander tabblad en zie daar, daar wordt kolom A weer zichtbaar, zonder verdere acties te ondernemen.
Je zou hierdoor denken, dat de kolom niet verborgen is, doch heel smal gemaakt is.
De geboden oplossingen echter werken niet.
Kolom is er dus wel, doch in origineel lukt het me niet deze zichtbaar te maken.
Dat zou toch prettig zijn, ook al gezien de hoeveelheid verwijzingen van en naar andere werkbladen.:confused:

je duwt F5 (ga naar) en je typt A1 in - OK. dan ga je naar opmaak - kolommen - zichtbaar maken.

steven

.... en dan: menu Opmaak > Kolom > Breedte... zou dan op 0 moeten staan en die verhoog je .... :confused:

Hang dat bestandje dan eens bij, de rest van de gegevens mag gedeletet worden als het belangrijk is.

Ga op kolom C of D (hele kolom) en sleep terug naar kolom A
(dus klikken op kolom c en slepen naar kolom A )

dan unhide (zichtbaar maken)

Groet,

Ricco

zat in overleg, vandaar deze wat late reactie.; zal kijken of ik bestand van thuis uit kan bijvoegen.
Meld me vanavond of morgen weer.
Tot zover eenieder alweer bedankt.

radar

bestand doorgemaild naar huis en daar overige tabbladen verwijderd en bewust tabblad leeggemaakt om hier te plaatsen...
totdat ik nog wat probeerde.....
de titelblokkering....:o
wellicht is kolom verborgen en titelblokkering tegelijkertijd toegepast op kolom A.
was alleen zichtbaar doordat de eerste kolom, kolom B was.

probleem is dus opgelost.

Radar

Bijlagen

In het vervolg de tips lezen ;) Jan had dit al veel eerder geopperd en had jou dus tijd kunnen besparen.

Anyway, goed dat het nu opgelost is.

Zet de vraag nog op opgelost aub.

wigi,

inderdaad, te snel over suggesties heen gegaan; sorry Jan!
:o

radar

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan