Verborgen mappen in XP

Status
Niet open voor verdere reacties.

GeorgetteS

Gebruiker
Lid geworden
1 okt 2006
Hallo,

ik heb een aantal mappen verborgen in mijn documenten en ik kan ze niet meer terugvinden. Ik heb wel naar andere berichten gekeken op het forum maar daar gaat het over mapopties en die kan ik om te beginnen al niet vinden. Weet iemand hoe ik deze mappen weer tevoorschijn kan toveren?
Ik lees in de help van windows dat er in mijn configuratiescherm ook een icoon moet zijn voor mapopties maar die zie ik ook niet staan. Kan iemand mij helpen?

Groetjes
Georgette

Andere methode om de weergave van verborgen mappen mogelijk te maken in Verkenner (als de methode van Bertus niet werkt).
Start -> Uitvoeren -> control folders -> tabblad Weergave -> Blader de Geavanceerde instellingen en zet daar (bijna onderin) het bolletje in "Verborgen bestanden en mappen weergeven" en klik daarna op OK.

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
Bedankt, maar niet zoveel. Als ik ga naar Explorer zoals daar staat en ik klik op extra, staat er bij mij geen mapopties tussen.. Misschien kijk ik scheel hoor of mis ik iets, maar ik heb geen idee waar ik dat dan zou moeten vinden. Ze bedoelen toch gewoon het dropdown menu extra dat bovenin het scherm staat?

En als je het probeert op de andere (=mijn) methode:
[...]Start -> Uitvoeren -> control folders -> tabblad Weergave -> Blader de Geavanceerde instellingen en zet daar (bijna onderin) het bolletje in "Verborgen bestanden en mappen weergeven" en klik daarna op OK.
[...]

Tijs.

Je bedoelt gewoon control folders invullen op het schermpje wat er dan komt linksonderin? Als ik dat doe gaat hij wel nadenken met een zandlopertje maar gebeurt er vervolgens niets.

Ik had ook gelezen dat je de map ook op naam kon zoeken als je die wist. Dat heb ik geprobeerd maar met de windows zoekfunctie vindt hij die ook niet. Het gaat trouwens wel om mappen op een externe harde schijf, is dat nog van belang?

Ok, dat zou betekenen dat je een 'dieper' probleem hebt, als op geen van de genoemde manieren van Bertus en mij bij dat tabblad Weergave kunt komen.

En nee, het maakt niet uit of je de mappen op een interne of externe schijf verborgen hebt.

M.b.t. dat 'diepere probleem': We kunnen evt. een heel traject starten om dat te fixen, maar de link van Bertus (in de gebruikerscommentaren) bevat de manier om via de registry de verborgen mappen te kunnen zien.
Plak het volgende in dat Start -> Uitvoeren vakje en druk op OK. Het commando is in een flits uitgevoerd. Daarna de pc herstarten. Je zou daarna de verborgen mappen weer moeten kunnen zien:

reg.exe add "HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Advanced" /v Hidden /t REG_DWORD /d 1 /f

Succes,

Tijs.

Inderdaad, het is gelukt! Heel fijn, bedankt. Hoef ik nou niets meer te doen en kan ik het gewoon zo laten staan?

Jij hoeft niets meer te doen.
De instelling geldt alleen op jouw gebruikersaccount, dus als er nog andere XP gebruikersaccounts zijn waarop wordt ingelogd, dan zullen ook díe gebruikersnamen dezelfde toevoeging aan de registry moeten doen als ze Verborgen mappen willen zien in Verkenner als ook bij die XP gebruikersaccounts de 'normale' manier om dat in te stellen niet werkt.

Mooi dat het gelukt is. Graag nog even klikken op "Zet status opgelost" in de donkerblauwe balk bijna bovenaan deze webpagina [die met "Zet status opgelost", "Onderwerp opties", "Zoek in onderwerp" en "Stem op deze vraag"].

Tijs.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan