verborgen partitie activeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mark Straatman

Gebruiker
Lid geworden
23 mei 2007
Ik word er niet goed van.
Ik heb een Acer Aspire 5720, en die heb ik al 4 maanden.
Na een tijdje besloot eNet Manager om maar te stoppen met zijn werk en even later begonnen er nog een paar andere dingen, iets te mankeren.
"prima, geen probleem, dan installeer ik vista weer even opnieuw"... maar dat lijkt kennelijk niet zo makkelijk dan dat het daadwerkelijk is.

Ik heb Acer een mail gestuurd met de vraag wat ik moet doen om me vista opnieuw te installeren... Toen kreeg ik een standaard bericht waarin stap voor stap wordt uitgelegd hoe, waar, wanneer, je welk knopje, hoelang moet indrukken met welke combinaties...
De combinatie was (en dat stond ook in de handleiding, zag ik achteraf) ALT + F11.
Ik heb daadwerkelijk ALLES geprobeerd met die combinatie:
  • tijdens het acer logo... lukt niet
  • precies ná het acer logo... lukt niet
  • alleen F11... lukt niet
  • ik heb ALT + F11 knipperend ingedrukt... lukt niet
  • ik heb ALS + F11 continu ingedrukt... lukt niet (hij begon toen hard te piepen, met wat ik ook deed

ik heb Acer bijna gestalkt me tmijn berichten, maar bijna elke keer kreeg ik dezelfde mail... die standaard-mail. het leek wel alsof ze gewoon van de domme spelen, en zo niet is de support van Acer waardeloos. ik heb in totaal 4 problemen gehad, en ik heb daarvoor zeker 30 berichten over geschreven, maar ik heb er 2 zelf moeten oplossen.

M´n zwager vertelde me toen de toets F12, tijdens het bootlogo, daarna opent het Boot menu en in dat menu kan ik kiezen dat ik opstart via de hidden partition... maar tevergeefs.

Ik heb geprobeerd om via Disc Manager mijn verborgen partitie in te schakelen, maar het enige wat ik krijg te zien is "help", verder niks.

Ik ben daarna naar cofiguration gegaan, en daar, onder een opstart-opties de "boot-options" 15 seconden gegeven om te verschijnen op het beeld.
Hierin zag ik (ik weet het niet zeker meer) "start up with boot restore"
Die aangeklikt, maar ik kreeg weer precies hetzelfde.

Mijn computer runt op vista premium, en is een voor geïnstalleerde OS en ik heb geen recovery CD´s/DVD's

Weet er iemand nog een optie die ik uit kan proberen?

grts Mark

je doet de windows cd (bij voorkeur windows xp) erin dan krijg je vanzelf een bericht
klik op een toets om de computer vanaf de cd op te starten...
vanaf daar is het allemaal niet zo moeilijk meer:D succes ermee

kan je er ergens van iemand een lenen misschien ??
daarmee installer je heel windows gewoon even opnieuw;)

D2D disk to disk recovery
moet je in de bios aanzetten.(op ENABLE zetten)
Dan kan je tijdens het opstarten bij het ACER logo op (ik denk) alt+F10 drukken en dan start de disk 2 disk recovery ;), dat is je hidden partion dat die gebruikt.

raar, hij stond al de hele tijd op ENABLE, maar ALT + F10 lukt nog steeds niet.

ik ga eens proberen om XP op een stick te zetten, zodat ik daaraf misschien kan booten...

ik heb het geprobeerd, ik heb XP op een schijf gebrand, Boot menu opgestard en gezegd dat ie op moet starten vanaf CD, maar ondanks dat, kreeg ik geen optie wat me mijn computer opnieuw deed opstarten.

raar, hij stond al de hele tijd op ENABLE, maar ALT + F10 lukt nog steeds niet.

ik ga eens proberen om XP op een stick te zetten, zodat ik daaraf misschien kan booten...

ik ben niet zeker van di ALT+F10, dat komt normaal gezien ook te zien bij het acer logo te staan wat je moet indrukken om recovery te starten

er staat niks over ALT + F10 als ik het acer logo zie, maar in de handleiding staat dat ik die combinatie moet gebruiken, en dat staat ook in de 23 standaard antwoorden die ik van acer heb gekregen op mijn vragen...

D2D staat aan, maar alt + F10 werk niet... het is toch niet zo dat ik mijn systeem maar een keer opnieuw op kan laten starten dmv deze functie? :S

in het begin heb ik dat namelijk moeten doen omdat mijn wachtwoord verkeerd was opgeslagen tijdens het installeren... hierdoor heb ik opnieuw op moeten starten...
´t zou toch niet te geloven zijn als ALT + F10 maar een keer te gebruiken is? :S

er staat niks over ALT + F10 als ik het acer logo zie, maar in de handleiding staat dat ik die combinatie moet gebruiken, en dat staat ook in de 23 standaard antwoorden die ik van acer heb gekregen op mijn vragen...

D2D staat aan, maar alt + F10 werk niet... het is toch niet zo dat ik mijn systeem maar een keer opnieuw op kan laten starten dmv deze functie? :S

in het begin heb ik dat namelijk moeten doen omdat mijn wachtwoord verkeerd was opgeslagen tijdens het installeren... hierdoor heb ik opnieuw op moeten starten...
´t zou toch niet te geloven zijn als ALT + F10 maar een keer te gebruiken is? :S

neee, ik heb dat ook al een paar keer gebruikt.
maar dan weet ik het niet, hoe lang heb je de pc al, mss kan je terug naar de winkel voor gratis advies, of mss dat zij het kunne oplossen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan