Verborgen ruimte activeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

uaejeroen

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
7 dec 2009
Ik heb net mijn pc opnieuw geinstalleerd maar nu weet ik niet meer waar ik heen moet om extra ruimte te activeren.
ik heb een Asus laptop Nseries ( N56VM )
hier moet in totaal geloof ik een terabyte opkunnen
in C:\ en D:\ kan maar 200 GB
ik mis dus nog ruimte

kan iemand mij helpen met deze vraag
alvast bedankt

jeroen

toen ik deze laptop kocht kreeg ik windows 8 cd meegeleverd maar nu heb ik deze geupdate naar win 8.1 vervolgens win 10

Onduidelijke vraag: Wat bedoel je nu precies? Dat niet alle harddisk-opslagruimte is gealloceerd (indien je dat bedoelt: Inderdaad in Schijfbeheer kijken zoals Lange Pier aangeeft) of bedoel je dat je vermoedt dat er opslagruimte nu in gebruik is die weer vrijgemaakt kan worden (indien je dat bedoelt: Gebruik Schijfopruiming (= cleanmgr.exe ) en dan vooral ook of je Windows.old kunt verwijderen en programma's zoals CCleaner. Let bij CCleaner wel op wat je allemaal aangevinkt laat (ook bij de installatie) want anders installeer je misschien ongewenste programma's (zoals Google Chrome) en verwijder je ook browserwachtwoorden, browsegeschiedenis, cookies etc.)

Tijs.

:confused: Beste mensen volgens mij hij heeft tijdens windows installeren een partitie extra gemaakt maar niet geactiveerd of als primair gemaakt ..

@Royonix: Dat wijst zich dan uit in Schijfbeheer, waar dan nog een hoop "Niet-toegewezen ruimte" moet staan op de harde schijf (in het onderste deelvenster, bij de harddisk). Vandaar dat Lange Pier daar (direct) naar verwees.

Tijs.

:confused: Ja dat bedoel ik ook toch, maar dacht ik ook dat hij zal via schijfbeheer niet kunnen begrijpen hoe dat doen moet ..

En volgens mij via schijf-installatie dat kan ook ........ partitie primair maken of activeren bedoel ik !

Laatst bewerkt:
@ROYONIX: Tsja, als iemand vindt dat hij een schone installatie kan doen zonder verdere basiskennis van Schijfbeheer en/of het aangeven/formatteren van schijfletters tijdens (het begin van) die schone installatie, dan houdt het op.
Bovendien is er genoeg op Google te vinden om (achteraf) alsnog de overblijvende ruimte in te delen als een nieuwe schijfletter danwel te voegen bij de partitie die er (in Schijfbeheer) links van staat (dus het Extenden/uitbreiden van die partitie).
Natuurlijk weet zo iemand ook dat een backup maken voordat het Extenden/uitbreiden van partities wordt gedaan hoort bij het proces, voor het geval er problemen bij optreden.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan