• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

verborgen sheets via hyperlink bekijken

Status
Niet open voor verdere reacties.

hazesoft

Gebruiker
Lid geworden
11 nov 2004
In mijn bestand INDEX, zie sorteermacro in dit forum, wil ik enkele bladen (namen: A, B, C) verbergen.
Hoe kan ik ze met een hyperlink oproepen en vervolgens weer laten verdwijnen?

Moet dit met een hyperlinck?

Zet je Sheetnamen in de A kolom.
Vervolgens zet je ook de namen van de werkbladen in de a kolom.
Klik rechts op de bladtab, en kies voor 'programmacode weergeven'.
Daar plak je volgende code:

Private Sub Worksheet_SelectionChange(ByVal Target As Range)
On Error Resume Next
If Not Intersect(Target, Range("A:A")) Is Nothing Then
With Sheets(Target.Value)
.Visible = True
.Select
End With
End If
End Sub

Luc

Hallo Luc,

Bedankt voor je snelle reactie.

Nog even voor alle duidelijkheid:

1. een sheet is toch hetzelfde als een werkblad?

2. de hyperlink staat dan in een ander werkblad en deze verwijst het verborgen blad?

3. Je vroeg of dit met een hyperlink moest. Het kan dus net zo goed en op dezelde manier met een command-button?

Inderdaad Sheet is hetzelfde als Werkblad. Fout van mij eigenlijk... want we zijn hier Nederlandstaligen onder elkaar... en Sheet is engels.

Je gebruikt gewoon géén hyperlinks meer. Gewoon tekst in cellen (De namen van je werkbladen)

En ja... het kan ook met buttons. Maar zelfs dat hoeft niet. Ik heb trouwens een hekel aan al die buttons op werkbladen. Die buttons zijn immers niet altijd even stabiel... en zijn nog moeilijker bij te maken dan die simpele code die ik je gegeven heb.

Kort gezegd. Neem de test. Open een nieuw bestand, en voer alle punten uit die ik in m'n eerste antwoord gaf.

Luc

Bedankt voor je snelle reactie.
Ga het morgen uitproberen en je hoort nog van mij.

Sorry, krijg het niet voor alkaar. Zal wel aan mijn kennis van MS-Excel liggen.
Als ik nu 5 werkbladen heb, met als naam: A, B, C, D en E.
Blad B, C, D en E zijn verborgen.

Ik wil vanuit blad A bv. blad C bekijken en daarna weer automatisch verbergen.In welke bladen zet ik dan de namen van de werkbladen, in welke de code en hoe roep ik blad C op?

Heel hartelijk dank Luc.
Ik heb hem nu door.
Prettig weekend verder.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan