Verborgen slotjes & maximum geheugen

• Onderwerp starter Onderwerp starter Tdj
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Tdj

Gebruiker
Lid geworden
7 dec 2007
Hallo,

Ik heb een scan gedraaid van crucial.com voor wat informatie over mijn werkgeheugen.
De scan geeft netjes aan dat ik 3GB aan werkgeheugen heb in mijn laptop, maar hij geeft ook aan dat ik 4 slotjes in mijn laptop heb.
Echter kan ik met mijn ogen maar 2 slotjes zien in mijn laptop en die zijn allebei bezet door 1GB en 2GB modules. Zou er ergens dieper in mijn laptop 2 verborgen slopjes zitten of is het een fout van de scanner?

En heeft een laptop (of desktop) ook een maximum aantal werkgeheugen dat-ie aankan of maakt dat niet uit? (zonder het werkgeheugen-limiet van een besturingssysteem)

Mijn laptop is trouwens een Acer Aspire 7535G (-653G32MN)

Hoi....

volgens de spec's van deze laptop kom ik niet verder als 2 slots...

Manufacturer: Acer
Model Name: Aspire 7535G-643G25MN
Bus Type:
HD Bus Type:
CPU: AMD Athlon X2
Standard Memory: 3072 MB
Max Memory: 4096 MB Number of Sockets: 2

Bedankt voor de reactie,

Het zal vast wel een fout van de scan zijn.

Als ik meer dan 4GB toevoeg, bijvoorbeeld 5GB (één van 2GB en één van 3GB), zal mijn laptop dan gewoon max 4GB gebruiken of wordt de hele module van 3GB afgekeurd dat ik dan met 2GB werkgeheugen zit?
En hoe zit het als je videokaart ook een deel van je geheugen gebruikt?

Laptop zal geen meer geheugen accepteren....

en je videokaart??dat valt dan binnen het geheugen wat er in zit.Ik denk dat jij denkt dat dat dan als "extra"zou zijn??:rolleyes::rolleyes:

Het zou wel mooi zijn als het als extra gold. :D

Maar bij mijn laptop is dus 4GB het absolute maximum.

Heel erg bedankt voor de hulp!

Vreemd,

Ik heb het programma SIW gedraaid en die laat ook zien dat 4 slotjes hem met een maximaal werkgeheugen van 8GB.
Ik had ook iets gelezen dat er slotjes kunnen zitten onder het toetsenbord. Kan dat kloppen?

Ik vermoed dat het te maken heeft met dat 1 slot 2 banken heeft. Met andere woorden duoble sided geheugen. Ik kan even niet een site met simpele uitleg vinden hierover.

Ik snap wat je bedoelt met double sided geheugen, maar is er een manier om te kijken of mijn laptop dat ondersteunt?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan