verborgen stuurprogramma virus??

Status
Niet open voor verdere reacties.

kanjemehelpen

Gebruiker
Lid geworden
25 mrt 2013
goedendag,

ik heb een AVG proefversie van 30 dagen en toen ik vandaag aan t scannen was ontdekte hij een of ander virus; het is een verborgen stuurprogramma, zie plaatje hieronder. AVG zegt dat hij niet alles verwijderd heeft, en dat ik de computer opnieuw op moet starten om de verwijdering te voltooien. Dat doe ik dus en als ik een paar minuten later weer m'n computer scan, merkt hij weer precies hetzelfde virus op, en is er niks verwijderd. Het virus heet: mfeavfk01.sys (zie screenshot)

PS:
AVG zegt dat het een grote bedreiging is.

Naamloos.png

Laatst bewerkt:
Probeer maar shell extensie ''Remove On Next Reboot''

:) Nu heb je dus naam van die ongewenste object ....:thumb: en dat is dus .... mfeavfk01.sys
moet je map vinden nog waar hij genesteld zich heeft en ook als je die niet ziet ga naar map-weergave instellingen daar moet je verborgen bestanden, mappen en stations weergeven ...aanvinken ! :d
op die manier zal je neem ik aan, die virus wel kunnen zien ... En via Remove on next Reboot verwijderen .....:D:thumb:

Dus ...1-aanwijzen / 2- op virus rechte kant van muis klikken / 3- en zoals op screenshot aangegeven is op RoNR klikken en ....PC her-starten ...
fune4w.jpg

Laatst bewerkt:
He Crash uit purmerend, bedankt voor het reageren, ik heb indderdaad mcafee op mn computer. ik heb de link geopend, mijn Engels is alleen niet zo super goed, ik heb er uit opgemaakt dat het niet zo erg is dat dit bestand op de computer staat en dat het door Mcafee er op is gekomen. Is het nodig om er veel aandacht aan te besteden?

En goedenavond ROYONIx, jij ook bedankt voor het reageren, ik heb aangevinkt zoals je vroeg, maar nu kan ik de map nog steeds niet vinden, zou ik het moeten vinden via de zoekbalk bij "start" (windows 7) of bij de zoekbalk bij "bibliotheek O.I.D? want in deze 2 zoekbalken heb ik het niet gevonden..

GR.

:( Waar virus zich bevind kan je ook zien als je bij AVG daar op details weergeven klikt ...toch ?? bij AVG moet je wel kunnen zien op welke plek dat is ...
anders kan je proberen register openen en in zoek balk intypen alleen maar naam '' mfeavfk01.sys '' en op zoeken dan, zo kan je ook zien waar ( of in welke map ) bevind hij zich ...maar ga maar niet handmatig uit register die verwijderen ...:( doe maar liever zoals ik aangegeven heb ...
P.S. Uiteindelijk misschien kan je ook vanuit AVG die verwijderen ?? ....... ik ken AVG niet zooo goed ..:o

Laatst bewerkt:
:( En overzich exporteren naar bestand ?? krijg je dan ergens opgeslagen raport- Kladblok overzicht ??
probeer maar anders via register ( ken je register goed ?? ) opsporen ...

Ik heb geexporteert naar een kladbord-document maar daar zie je niet waar het virus vandaan komt. Uhmm en nee ik weet niet echt hoe register werkt... sorry ik ben niet super met computers. Denk je dat het erg is als ik het niet verwijder, ik kan het immers niet via AVG verwijderen, en waarschijnlijk komt het virus/map van McAfee, en dat is een anti-virusprogramma. En wel redelijk betrouwbaar, dus misschien is het wel niet zo ernstig als het lijkt... Zou ik het dus gewoon kunnen laten staan op mn computer, MCafee stopt toch over een paar dagen, is een proefabbonement.

:( ALS maar AVG die als virus ziet dan vermoed ik dat die niet legale geïnstalleerde versie van Mcafee was ...dus het is een niet gewenste of trojan ( onderdeel van crack of zoiets ) of iets van malware in ieder geval dat is nu iets wat zou wel verwijdert moeten worden ....maar zoals ik zei eerst moet je ontdekken waar hij precies zich bevind ....:( dat is dus verborgen bestand ...:confused:
--------------------
P.S. Omdat je register NIET kent ...:confused: doe maar niets raar's daar, ( ik wil je niet op mijn geweten ! :D ) .... ga maar even alleen maar kijken ! of het lukt ...oke ?
en dit doe je zo :
1.)- Op start klikken en vervolgens recht's op uitvoeren
2.)- Typ maar regedit in en Enter en vervolgens zoals op screenshot staat dan :
33nz1n7.jpg
....laat maar horen :(

Laatst bewerkt:
ja indderdaad het moet eraf, ik heb mcafee wel gwn via hun website gedownload, en mcafee vind het virus niet... maar dat doet er niet toe, kan je me misschien even uitleggen over register...

:( Helaas bijlage kan ik niet openen ...:(
331g9qd.jpg

En .....helaas ook dat ik je zeggen moet ...maar zonder die in-genestelde plek te weten kunnen we niets doen.....er zijn vele manieren nog ..:(

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan